تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

۱۶ نماینده خوزستان مخالف شفافیت عملکرد خود برای مردم هستند/ آقایان پاسخ دهند چرا!؟

  • کد خبر : 1080
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
۱۶ نماینده خوزستان مخالف شفافیت عملکرد خود برای مردم هستند/ آقایان پاسخ دهند چرا!؟

اندیمشک نوین: نکته ای که در این میان عجیب است، تنها ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس و فقط ۲ نماینده خوزستانی یعنی سید راضی نوری و غلامرضا شرفی، پای این طرح را امضاء کرده اند.

اندیمشک نوین: نکته ای که در این میان عجیب است، تنها ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس و فقط ۲ نماینده خوزستانی یعنی سید راضی نوری و غلامرضا شرفی، پای این طرح را امضاء کرده اند.

 

 

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب ؛ همانگونه که مردم نقش مستقیمی در تعیین نماینده خود برای دفاع از مطالباتشان در تصمیات کشوری دارند، به همان میزان نیز باید زمینه برای رصد عملکرد این نمایندگان نیز برای عموم فراهم باشد.
در بسیاری از کشورهای دنیا، یکی از ساده ترین روش های برای اینکه مردم عملکرد نمایندگان خود به ویژه در مجالس را رصد کنند، آراء داده شده آنها به صورت شفاف در اختیار عموم قرار می گیرد.
اما میزان شفافیت عملکرد مسئولان در کشور ما وضعیت بسیار نامطلوبی دارد، به صورتی که اخیراً انتقادات زیادی به عدم وجود این شفایت برای افکار عمومی، مطرح شده است.
موسسه بین المللی شفافیت که سالانه میزان شفافیت برای مردم را با معیارهای مختلف سنجش می کند، رتبه ایران را در سال گذشته میلادی را ۱۳۰ از میان ۱۸۰ کشور جهان معرفی کرده است.
یکی از معیارهای تعیین این میزان شفافیت توسط این موسسه، مجالس و پارلمان های آن کشور است و رتبه ضعیف ایران، نشان از عدم وجود شفافیت لازم برای عموم مردم در مجلس کشورمان است.
طرح شفاف سازی آراء نمایندگان در مجلس

 

۱۷ مردادماه امسال، طرح یک فوریتی شفافیت آراء نمایندگان مجلس با ۲۹ امضاء به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.
بر اساس این طرح، در صورت تصویب، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی موظف است تا اسامی نمایندگان مخالف، موافق و ممتنع و افرادی که در رای گیری شرکت نمی کنند و نوع گیری گیری که در صحن انجام می شود را به استثنا موارد ذکر شده در ماده ۱۲۲ آئین نامه داخلی به همراه مشروح مذاکرات که در روزنامه رسمی کشور بلافاصله منتشر کنند.
به گزارش رهیاب ؛ نکته ای که در این میان عجیب است، تنها ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس و فقط ۲ نماینده خوزستانی یعنی سید راضی نوری و غلامرضا شرفی، پای این طرح را امضاء کرده اند.
۱۶ نماینده دیگر مردم خوزستان با عدم امضای این طرح نشان دادند که مخالف شفاف سازی عملکرد خود در مجلس برای انتخاب کنندگان خود هستند و باید در این خصوص پاسخگو باشند.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=1080
  • ارسال توسط :
  • 10 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۱۶ نماینده خوزستان مخالف شفافیت عملکرد خود برای مردم هستند/ آقایان پاسخ دهند چرا!؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.