تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

دولت وزرا را صرفاً بر اساس سلایق سیاسی و نه تخصص انتخاب می کند

  • کد خبر : 1118
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
دولت وزرا را صرفاً بر اساس سلایق سیاسی و نه تخصص انتخاب می کند

اندیمشک نوین: پاپی زاده تصریح کرد: دولت به جای استفاده از مختصصان و نخبگان هر حوزه، افراد را براساس سلایق سیاسی شان انتخاب می کند.

اندیمشک نوین: پاپی زاده تصریح کرد: دولت به جای استفاده از مختصصان و نخبگان هر حوزه، افراد را براساس سلایق سیاسی شان انتخاب می کند.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب، عباس پاپی زاده با اشاره به استیضاح برخی وزرا و طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس، گفت: مهمترین دغدغه مجلس، وضعیت معیشتی مردم است و در این زمینه نمایندگان بارها به دولت برای حضور افراد قوی و کارآمد در تیم اقتصادی خود تذکر داده اند.

وی افزود: متاسفانه تیم اقتصادی دولت را افرادی تشکیل می دهند که علاوه بر نداشتن هماهنگی لازم، برنامه مشخصی برای شرایط فعلی کشور ندارند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس این اعتقاد را داریم که با این تیم اقتصادی، نمی توانیم مقابل جنگ اقتصادی دشمن ایستادگی کنیم و بنابراین دولت باید این تیم اقتصادی را اصلاح کند.

پاپی زاده تصریح کرد: متاسفانه علیرغم مکاتبات و تذکرات مجلس برای ترمیم دولت، تاکنون نشانه های مثبتی از تغییرات مناسب در بدنه وزرا را مشاهده نمی کنیم و ادامه شرایط فعلی کار را دشوار تر می کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: نمایندگان مجلس نیز برای کمک به برون رفت از مشکلات فعلی، با استفاده از ابزار نظارتی خود، اقدام به استیضاح برخی وزرا کرده اند تا کم کاری دولت را جبران نمایند.

وی افزود: استیضاح وزیر اقتصاد و طرح سوال از رئیس جهور از اقداماتی است که مجلس در این راستا به عنوان هشداری به دولت انجام داده است زیرا شرایط فعلی بسیاری از افراد جامعه و به ویژه طبقه متوسط و ضعیف را تحت فشار قرار داده است.

پاپی زاده با بیان اینکه مسیر اصلاح کابینه باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته با هیات دولت، نمایندگان هشدار ادامه استیضاح وزرا را دادند تا بلکه دولت خود اقدام به اصلاح کابینه کند و برای این منظور به دولت فرصت دادند که در اسرع وقت نسبت به ترمیم تیم اقتصادی خود اقدام نماید.

نماینده مردم دزفول در مجلس عنوان کرد: تاکید ما بر این است که افرادی که به عنوان جایگزین وزرای استیضاح شده، معرفی می شوند باید با مشورت صاحب نظران جامعه و متخصصین این امر صورت پذیرد.

وی افزود: کشور ما خوشبختانه دارای مختصصان  تحصیل کرده سطح بالای بسیاری است اما متاسفانه دولت ها تحت فشار سهم خواهی گروه های سیاسی قرار می گیرند و افرادی را که شایسته آن مسئولیت باشند را انتخاب نمی کنند.

پاپی زاده تصریح کرد: این شرایط که امروز نیز با آن مواجه هستیم، باعث شده دولت به جای استفاده از مختصصان و نخبگان هر حوزه، افراد را براساس سلایق سیاسی شان انتخاب می کند.

وی در پایان گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را امروز می توان با انتخاب افراد شایسته و متخصص در حوزه اقتصاد، حل کرد اما متاسفانه دولت در این مسیر نیست.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=1118
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دولت وزرا را صرفاً بر اساس سلایق سیاسی و نه تخصص انتخاب می کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.