تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در خوزستان اجرایی شد

  • کد خبر : 1127
  • 10 شهریور 1397 - 10:35
افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در خوزستان اجرایی شد

اندیمشک نوین: نماینده مردم اهواز، حمیدیه ،باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در خوزستان در راستای ماده ۱۱۲ قانون توسعه پنج ساله ششم کشور اجرایی شد.

اندیمشک نوین: نماینده مردم اهواز، حمیدیه ،باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در خوزستان در راستای ماده ۱۱۲ قانون توسعه پنج ساله ششم کشور اجرایی شد.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، همایون یوسفی اظهار داشت: این قانون برای ماندگاری افراد در استان و جلوگیری از مهاجرت به دلیل شرایط سخت آب و هوائی در استان خوزستان تصویب شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس این قانون حق بدی آب و هوا به صورت حد اکثری به کارکنان دولت در خوزستان پرداخت می شود تا بخشی از این سختیهای کار برای آنان در استان جبران شده و انگیزه ماندن آنان در استان بیشتر شود.
یوسفی گفت: این قانون برای ۷۰ درصد ادارات مناطق مختلف استان تصویب شده و برخی مناطق استان شامل شهرستانهای شرق استان شامل این قانون نشده اند اما در تلاش هستیم این قانون را برای ۳۰ درصد مناطق باقیمانده استان را هم تصویب کنیم.
وی افزود: بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس مناطق و شهرهای اندیمشک، دزفول، شوش، هفت تپه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه، اهواز،خرمشهر،آبادان، شادگان، اروندکنار، بندر امام خمینی، ماهشهر و هندیجان بوده است.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: بجز سه دستگاه آموزش و پرورش، گمرک و امور مالیاتی که ملی بوده اند در مابقی دستگاههای اداری استان این قانون در حقوق مرداد ماه کارکنانشان اعمال شده و سه دستگاه یاد شده نیز به زودی این قانون را اجرائی خواهند کرد.
به گفته وی در حال حاضر میزان پرداختی بدی آب و هوا به کارکنان دولت ۷ درصد تا ۹ درصد است که با تصویب این قانون میزان پرداختی بدی آب و هوا به کارکنان دولت ۲۵ درصد می شود.
وی گفت: استان خوزستان در زمان جنگ تحمیلی با خسارات بزرگی مواجه شد به طوریکه زیر ساختهای آن به طور کلی از بین رفت به همین دلیل ضرورت داشت تا این ماده قانونی هر چه سریعتر در استان اجرائی شود.
وی گفت: البته افزایش حقوق کارکنان دولت تنها بخشی از این قانون است و با تصویب این قانون سیل اعتبارات ویژه به استان خوزستان برای جبران عقب ماندگیها سرازیر خواهد شد و البته حق مردم مظلوم خوزستان که هشت سال در برابر دشمن مقاومت کرده اند توجه ویژه دولت و مجلس است که انصافا هم به خوبی این نگاه وجود دارد.
طرح تصویب قانون ۱۱۲ برنامه ششم توسعه کشور در مهر ماه ۹۵ توسط یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در صحن علنی مجلس مطرح و با درخواست کتبی وی به رئیس مجلس ارائه که پس از موافقت رییس مجلس وی این طرح به کمیسیون تلفیق رفته و در نهایت در این کمیسیون به تصویب رسید.
پس از تصویب در کمیسیون تلفیق این طرح در صحن علنی مجلس مطرح و با موافقت ۷۲ درصد نمایندگان مجلس تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ گردید.
بر اساس بند ‘الف’ این مصوبه مقرر شد ابتدا ستاد کل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تا پایان سال اول اجرای برنامه ششم توسعه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.
بر اساس بند ‘ب’ این مصوبه سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد ارزیابی جامعی از وضعیت توسعه یافتگی زیرساختهای این مناطق را تا سطح شهرستان تهیه کند و دولت نیز مکلف شد در سال اول اجرای برنامه ششم توسعه ردیف متمرکزی را در قوانین بودجه سنواتی برای جبران عقب ماندگی ها و ارتقای شاخص های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد به گونه ای که سالانه ۱۰ درصد افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستانهای برخوردار کشور برسد.
همچنین بر اساس بند ‘د’ این مصوبه دولت موظف است حد اقل سالانه ۲۵ درصد نسبت به لایروبی اروند رود و توسعه سواحل آن اقدام نماید به طوریکه در پایان چهار سال به اتمام برسد و در چارچوب قرارداد ۱۹۷۵ و قوانین مربوطه و در بودجه سنواتی باشد.
بر اساس بند ‘ه’ این مصوبه سازمان برنامه و بودجه مکلف است اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق العاده پیش بینی شده در بند یک ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول برنامه تامین و اعمال نماید.
در بند ‘و’ این مصوبه نیز سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلین مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جدول و ضوابط ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی از سال اول برنامه اقدام نماید.
دستگاههایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند مکلفند از منابع مربوطه موارد موضوع بندهای ‘ث و ج’ را به صورت مشابه اعمال نمایند.

 

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=1127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.