22 , اردیبهشت, 1397

برترین های کنگره ادبی دوکوهه معرفی شدند

اندیمشک نوین: برترین های ششمین کنگره ادبی ملک ملکوت نکوداشت دوکوهه در دفاع مقدس جمعه شب در تالار خورشید اندیمشک معرفی شدند.

اندیمشک نوین: برترین های ششمین کنگره ادبی ملک ملکوت نکوداشت دوکوهه در دفاع مقدس جمعه شب در تالار خورشید اندیمشک معرفی شدند.

 

به گزارش اندیمشک نوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این کنگره گفت:دفاع مقدس ، دفاعی سراسر ایثار و استقامت بود که تاریخ هیچ گاه ارزش و جانفشانی رزمندگان را در این دوران فراموش نخواهد کرد.
محمد جوروند افزود:امروز صاحبان قلم وظیفه ای خطیر بر عهده دارند و حفظ و انتقال پیام روزهای دفاع مقدس بر عهده صاحبان اندیشه و قلم است.

وی بیان کرد:وظیفه اهالی هنر و فرهنگ کمتر از رزمندگان دفاع مقدس نیست و باید با پویایی قلم ، به جاودان ماندن داشته های ارزشمند دفاع مقدس کمک کرد.

به گزارش ایرنا یکهزار و ۱۳۰ اثر از ۳۱ استان کشور شامل۷۷۱ شعر از ۲۱۳ شاعر و ۳۵۰ داستان از ۱۳۷ نویسنده به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

در این آئین در بخش داستان اسماعیل زراعی از کرمانشاه رتبه اول ، عبدالرزاق پورعاطف از اهواز رتبه دوم و احمد بطحایی از قم رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین از مرتضی فرجی از همدان و نفیسه خسروی از تهران با لوح تقدیر در بخش داستان موضوعی قدردانی شد.
در بخش داستان آزاد کسی حائز رتبه اول و دوم شناخته نشد.

سامان طافی از اندیمشک حائز رتبه سوم بخش داستان آزاد شد.

همچنین از سارا خادمی از اندیمشک و فاضله فراهانی از تهران با لوح تقدیر در بخش داستان آزاد قدردانی شد.
در بخش شعر آزاد کسی حائز رتبه اول نشد اما داوود سوران مرادی از کرج رتبه دوم را کسب کرد.

همچنین مجید عزیزی از خرم آباد و سورنا جوکار از همدان به طور مشترک رتبه سوم را در بخش شعر آزاد کسب کردند.

در بخش شعر موضوعی نیز فرحناز حمزه از شیراز ، محمد نیازی از اندیمشک و آذر رضا زاده از شوش به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.