22 , اردیبهشت, 1397

عوارض آزاد راه اندیمشک – خرم آباد افزایش یافت

اندیمشک نوین: افزایش عوارض آزاد راه اندیمشک – پل زال – خرم آباد از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه موجب گله مندی رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای مسافربر این مسیر شده است.

 اندیمشک نوین: افزایش عوارض آزاد راه اندیمشک – پل زال – خرم آباد از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه موجب گله مندی رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای مسافربر این مسیر شده است.

به گزارش اندیمشک نوین، جمعی از رانندگان کرایه این مسیر صبح شنبه ضمن اعتراض به این افزایش نامتعارف اظهار داشتند : تعرفه دریافتی آزاد راه اندیمشک – پل زال – خرم آباد نسبت به مسافت مذکور بسیار بالاست و برای خودروهای مسافربری که روزانه از این مسیر تردد می کنند مقرون به صرفه نیست.
رحیم برزویی دیگر راننده این مسیر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: افزایش عوارض آزاد راه موجب کاهش تردد خودروها در این مسیر و در نهایت روی آوردن به جاده قدیم می شود.
وی گفت:بسیاری از رانندگان نسبت به این افزایش نامتعارف اعتراض داشته اما پیگیری برای کاهش آن تاکنون نتیجه ای نداشته است.
یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:افزایش عوارض آزاد راه با توجه به هزینه نگهداری جاده ، آسفالت و تابلوهای مسیر انجام شده است.
وی افزود:تعرفه ها معمولا از سوی وزارت راه و شهرسازی و طبق توافق قانونی انجام می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا عوارض تردد سواری از آزادراه خرم آباد – پل زال از ۱۲۰ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافته و این تعرفه از امروز اعمال شده است.
همچنین تعرفه خودروسواری در آزاد راه اندیمشک – پل زال از ۴۵ هزار ریال به ۵۵ هزار ریال افزایش یافت.ضمن اینکه عوارض عبور مینی بوس از این مسیر ۹۰ هزار ریال،کامیونت ۱۰ هزار ریال ،اتوبوس و کامیون دو محور ۱۴۰ هزار ریال ، کامیون سه محور ۲۰ هزار ریال و تریلر ۲۵۰ هزار ریال تعیین شده است.
آزاد راه اندیمشک – پل زال به طول ۴۵ کیلومتر از ۱۲۵ کیلومتری جنوب خرم‌آباد آغاز و تا ۲ کیلومتری شمال اندیمشک ادامه دارد.
آزاد راه خرم آباد – پل زال به طول ۱۰۴ کیلومتر با وجود اینکه گرانترین عوارض را در کشور به خود اختصاص داده دارای ضعف های چون خرابی سیستم روشنایی در برخی تونل هاست.