24 , اردیبهشت, 1397
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:

یک هزار هکتار از اراضی کرخه درختکاری می‌شود

اندیمشک نوین: رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: یک هزار هکتار از اراضی منطقه سد کرخه اندیمشک با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش گرد و غبار درختکاری می‌شود.

اندیمشک نوین: رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: یک هزار هکتار از اراضی منطقه سد کرخه اندیمشک با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش گرد و غبار درختکاری می‌شود.

به گزارش اندیمشک نوین، هدایت‌اله موسوی عنوان کرد: تثبیت خاک، حفاظت از اراضی و ممانعت از فرسایش خاک از موارد لازم در حراست از اراضی شهرستان اندیمشک است.
وی، درختکاری را گام مهم در ارتباط با جلوگیری از فرسایش خاک دانست و افزود: یکی از عوامل فرسایش خاک و ایجاد بیابان کاهش درخت بوده از این‌ رو، کاشت درخت برای حفاظت از اراضی در شهرستان مدنظر قرار داشته و در دستور کار قرار دارد.
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به آغاز طرح درختکاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه سد کرخه اندیمشک گفت: هدف از کاشت درخت در حد فاصل کرخه تا سد کرخه اندیمشک، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش آلودگی هوا، کاهش گرد و غبار، تلطیف هوا و بهره‌مندی از فضای مناسب است.
وی افزود: در طرح درختکاری منطقه کرخه از درختان سازگار با محیط زیست منطقه با مشارکت اداره جهاد کشاورزی اندیمشک و اداره منابع طبیعی اندیمشک در ۲۵۰ هکتار از اراضی آغاز شد.
موسوی اظهار کرد: یک هزار هکتار از اراضی اندیمشک در طرح درختکاری منطقه کرخه در مدت زمان دو سال برای ایجاد پارک جنگلی در محدوده سد کرخه اندیمشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی، بخشی از فواید کاشت درخت را کاهش دمای هوا و سایه‌گستری عنوان و تصریح کرد: بهره‌مندی عموم از فضای جنگلی برای تفریح، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه جنگل در منطقه، کاهش گرد و غبار بخشی از اهداف مهم در اجرای طرح درختکاری یک‌هزار هکتاری منطقه کرخه در اندیمشک است.
به گزارش خبرنگار مهر ، شهرستان اندیمشک دارای سه سد دز، کرخه و بالارود بوده و سال گذشته نیز پارک جنگلی کوهستانی فدک اندیمشک با وسعت ۵۰۰ هکتار در اندیمشک بهره‌برداری شد.