24 , اردیبهشت, 1397
رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک:

۲۰ هزار تن گندم در اندیمشک به صورت تضمینی خریداری می‌شود

اندیمشک نوین: رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار تن گندم در اندیمشک و از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

اندیمشک نوین: رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار تن گندم در اندیمشک و از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، خشایار حسینی فر اظهار داشت: توجه به تأمین و توسعه خدمات مورد نیاز کشاورزان و شهروندان بخش‌های مختلف روستایی شهرستان اندیمشک اولویت امسال اداره تعاون روستایی اندیمشک است.

وی با بیان این که اداره تعاون روستایی شهرستان اندیمشک دارای ۱۳ شرکت زیرمجموعه است، گفت: این شرکت‌ها، شامل شرکت‌های تعاونی روستایی، تعاونی کشاورزی، تعاونی روستایی، تعاونی تولید روستایی اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی روستایی و نظام صنفی کارهای کشاورزی است.

سطح زیر شکست محصولات کشاورزی اندیمشک ۵۲ هزار هکتار است

رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۸ هزار نفر عضو شرکت‌های مرتبط با اداره تعاون روستایی شهرستان اندیمشک هستند و سرمایه این شرکت‌ها نیز، ۲۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان این که سطح زیر شکست محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک ۵۲ هزار هکتار است، ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت، ۳۰ هزار هکتار آن آبی و ۲۲ هزار هکتار آن، دیم است.

حسینی فر با اشاره به ظرفیت‌های تولید و کشت گندم در شهرستان اندیمشک،  افزود: امسال و هم زمان با آغاز عملیات برداشت گندم و با همکاری اداره جهاد کشاورزی و اداره غله شهرستان اندیمشک، تمهیدات ویژه‌ای به جهت تأمین نیازهای کشاورزان و با هدف تأمین بازار مصرف در شهرستان، طراحی و به اجرامی‌رسد.

۴ مرکز خرید گندم در شهرستان اندیمشک فعالیت خود را آغاز کرد

وی با اشاره به این که امسال ۴ مرکز خرید گندم برای سهولت و تأمین نیاز کشاورزان شهرستان اندیمشک فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بیان کرد: این مراکز خرید در روستاهای مازو، سرخکان، علی آباد و شهر حسینیه به فعالیت می‌پردازند.

رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک با بیان این که امسال و با توجه افت و کیفیت محصول گندم نرخ خرید تضمینی این محصول بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۳۰ تومان تعیین شده است، گفت: این نرخ نسبت به سال گذشته در حدود ۲۵ تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این که امسال اداره تعاون روستایی اندیمشک به صورت هم زمان عملیات خرید گندم و تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان را انجام می‌دهد، عنوان کرد: امسال بیش از ۳۷ میلیارد ریال برای خرید گندم بذری گواهی شده و ۲ میلیارد ریال برای تولید بذر گندم گواهی شده و از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی، اعتبار اختصاص یافته است.

محسنی فر با اشاره به این که با اختصاص این اعتبارات ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم بذر گواهی شده خریداری و هم چنین ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم گواهی شده در شهرستان اندیمشک تولید می‌شود، افزود: هم چنین امسال ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارت داخلی اداره تعاون روستایی برای تأمین نیاز کشاورزان در حوزه توزیع بذر گندم گواهی شده اختصاص و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول نیز در شهرستان توزیع می‌شود.

وی با بیان این که امسال و با تمام توان و ظرفیت سعی بر تأمین نیازهای کشاورزان در حوزه تولید و توزیع گندم و بذر داریم، ادامه داد: توجه به توسعه خدمات کشت گندم و تأمین رضایت شهروندان و کشاورزان با اجرای برنامه‌های مختلفی در شهرستان جدی گرفته و به زودی نیز این برنامه‌ها در شهرستان عملیاتی می‌شوند.

رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک با اشاره به این که هم چنین در تعطیلات سال نو ۴۷۰ میلیون ریال و از محل منابع داخلی اداره برای تأمین میوه شب عید شهروندان اعتبار اختصاص یافته است، بیان کرد: خرید و تولید بذر گندم در شهرستان اندیمشک از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا دی ماه امسال و در چند مرحله به اجرا می‌رسد.

وی با بیان این که امسال و از محل منابع دولتی ۲۶۰ میلیارد ریال برای خرید گندم تضمینی شهرستان اندیمشک اعتبار اختصاص یافته است،گفت: پیش بینی می‌شود در این مدت، بیش از ۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان اندیمشک خریداری گردد.

محسنی فر با اشاره به این که عملیات خرید تضمینی گندم از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است،عنوان کرد: عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان اندیمشک تا پایان تیر ماه ادامه و اداره تعاون روستایی از تمام توان خود برای تأمین نیاز کشاورزان در این مدت، استفاده می‌کند.