تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

باران پاییزی بازهم نفس خوزستانی ها را به شماره انداخت

  • کد خبر : 1632
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
باران پاییزی بازهم نفس خوزستانی ها را به شماره انداخت

اندیمشک نوین: بارش شدید دو روز گذشته نیز در مجموع ۲۳۶ بیمار با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی اهواز و دیگر شهرستان‌های تابعه این دانشگاه مراجعه کرده‌‌اند.

اندیمشک نوین: بارش شدید دو روز گذشته نیز در مجموع ۲۳۶ بیمار با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی اهواز و دیگر شهرستان‌های تابعه این دانشگاه مراجعه کرده‌‌اند.

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب ؛ چند سالی است که بارش باران در استان خوزستان سبب بروز مشکلات تنفسی برای مردم شده و شیرینی لحظات باران های پاییزی را به کام آنها تلخ کرده است.
همزمان با آغاز فصل پاییز، خوزستانی ها با دلهره منتظر بارش باران در این فصل هستند که امسال نیز مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی، طبق پیش بینی رخ داد.
بروز مشکلات تنفسی خوزستانی ها همزمان با اولین باران های پائیزی از سال ۹۲ آغاز شده است. در سه سال گذشته بیش از ۶۰ هزار مراجعه به دلیل تنگی نفس در پائیز (بیشتر ماه های آبان و آذر) گزارش شده است.
بارش های پاییزی مهر و آبان امسال نیز هزاران خوزستانی را راهی مراکز درمانی کرد به صورتی که در دو بارش ابتدایی، بیش از یک هزار و ۳۸۰ نفر دچار عارضه تنفسی شده اند.
به گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بارش شدید دو روز گذشته نیز در مجموع ۲۳۶ بیمار با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی اهواز و دیگر شهرستان‌های تابعه این دانشگاه مراجعه کرده‌‌اند.

به گزارش رهیاب ؛ در سال های گذشته ۱۸ گزینه به عنوان عوامل تنگی نفس مطرح شد که در نهایت چهار مورد از آنها شامل آلودگی فلرهای نفتی (دودکش)، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن لاستیک و زباله و گرده افشانی گیاهان در اولویت قرار گرفت اما به گفته مسئولان، اطلاعات سال های گذشته درباره مراجعات بیماران، آلاینده های هوای استان و زمان وقوع تنگی نفس، نظریه گرده افشانی گونه های گیاهی خاص را قوت بخشیده است.

بنا بر همین اظهارات، شورای سلامت استان، شهرداری اهواز را ملزم به حرص کامل درختان کنوکارپوس در سطح شهر کرد.
امسال نیز شهرداری اهواز پیش از آغاز بارش ها، اقدام به حرص درختان کرده بود اما با بارش باران مجدداً مشکلات تنفسی برای خوزستانی تکرار شد تا بار دیگر اتهام دروغین به کنوکارپوس اثبات شود.
بنا بر گفته بسیاری از فعالان محیط زیست و برخی متخصصان، کنوکارپوس می تواند جزء کوچکی از عوامل این مشکلات باشد و همه مشکل نیست بلکه وجود فلرهای نفتی در اطرف شهر اهواز که در طول سال فعال هستند، انتشار ریزگردها در هوا و آلایندگی صنایع استان می تواند از دیگر عوامل تنگی نفس در خوزستان باشد.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=1632
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای باران پاییزی بازهم نفس خوزستانی ها را به شماره انداخت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.