تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شبکه توزیع آب چهار شهر تابعه شهرستان اندیمشک اصلاح می شود

  • کد خبر : 1687
  • 24 آبان 1397 - 1:00
شبکه توزیع آب چهار شهر تابعه شهرستان اندیمشک اصلاح می شود

اندیمشک نوین: معاون شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: شبکه توزیع شهرهای چم گلک، آزادی، بیدروبه و حسینیه در شهرستان اندیمشک اصلاح می شود.

اندیمشک نوین: معاون شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: شبکه توزیع شهرهای چم گلک، آزادی، بیدروبه و حسینیه در شهرستان اندیمشک اصلاح می شود.

 

 

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از ایرنا، شاهرخ پاکروح شامگاه چهارشنبه در نشست با مسئولان اندیمشک و بررسی نیازهای این شهرستان افزود: با توجه به نیاز این شهرهای تازه تاسیس، این طرح به زودی آغاز می شود.
وی تامین آب بهداشتی و سالم برای شهرها و روستاهای کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: برای این وظیفه خطیر در مناطق مختلف کشور برنامه ریزی شده است.
پاکروح افزود: طرح آبرسانی ۴۰ روستای بخش الوار گرمسیری در فاز نخست پس از انجام کارهای کارشناسی انجام می شود.
وی گفت: این منطقه با اجرای این فاز از آب پایدار مطمئن برخوردار می شود.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز با تشریح مطالبات مردم در زمینه آب سالم اظهار داشت: اولویت نخست اندیمشک موضوع سه چاه حفاری شده در شهر چم گلک است که باید تکمیل، تجهیز و سپس به شبکه خطوط انتقال متصل شوند.
فریدون حسنوند افزود: تلاش می شود در ماه های آینده این چاه ها وارد مدار شوند تا بخشی از نیاز مردم رفع شود.
وی گفت: با توجه به جمعیت شهری اندیمشک و همچنین ۲ بخش الوار و مرکزی باید برای تامین آب سالم و پایدار برنامه ریزی جدی تری انجام شود.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: چندین طرح با تلاش و پیگری در بخش الوار گرمسیری اجرا شده است اما پاسخگوی نیاز ساکنان منطقه نیست.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی ها قرار شد از آب بالا رود به عنوان یک آبگیر مطمئن دائمی، بهداشتی، شیرین و تمیز استفاده شود که تا پایان امسال کار آبگیری سد انجام می شود.
حسنوند اظهار داشت: شهرهای آزادی و چم گلک نیز در بخش مرکزی با جمعیت قابل ملاحظه ای دارای مشکلات آبرسانی هستند.
وی افزود: پیگیری های خوبی برای اجرایی شدن مجتمع آبرسانی روستایی در الوار انجام و کار مطالعاتی پروژه پیگیری شده است که بخش زیادی از مشکلات ده ها روستا را حل خواهد کرد.
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت هرچه بیشتر در تحقق این طرح ها شد و افزود: مردم اندیمشک در عرصه های مختلف دین خود را ادا کرده اند و با توجه به شرایط موجود، شایسته است حمایت بیشتری برای رفع دغدغه های آنها انجام شود.
فرماندار شهرستان اندیمشک نیز گفت: توسعه مناطق مختلف شهری نیاز به ارائه خدمات کیفی تر در اندیمشک را ضروری کرده است.
پیمان جهانگیری افزود: شبکه آبرسانی در بخش های مختلف فرسوده بوده که با پیگیری های انجام شده شبکه کوی شهدا در هفته دولت با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال آغاز شد.
وی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان اندیمشک در جوار سدهای مختلف، مطالبه مردم برخورداری از آب کیفی همراه با فشار مناسب است.
جهانگیری افزود: افت فشار یا قطعی آب در برخی مناطق شهرستان موجب نارضایتی مردم شده که لازم است با حمایت از طرح های درحال اجرا، این دغدغه مردم رفع شود.
وی تاکید کرد: طرح های مختلفی در حوزه آب و فاضلاب در شهرستان اجرا شده و یا در دست اجرا است اما برای تسریع در روند تکمیل طرح ها نیازمند نگاه جدی تر هستیم.
مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نیز در این نشست گفت: ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع خطوط انتقال آب داریم که بالغ بر ۵۰ درصد آن قدمتی بالای ۴۰ سال دارد.
صادق حقیقی افزود: با توجه به شرایط خاص استان و جنگ زدگی برخی از شهرها در مصرف آب دچار شرایط بحرانی می شوند.
وی بیان کرد: توسعه مناطق شهری در برخی شهرستان های استان بدون هماهنگی با آبفا باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است.
حقیقی با تاکید بر همدلی برای رفع مشکلات اندیمشک افزود: ۲ حلقه چاه برای برطرف کردن مشکل افت فشار آب مناطق کوی رسالت، مسکن مهر، کوی ولایت و کوی لور در دستور کار قرار گرفته که به زودی عملیات اجرایی آنها انجام می شود.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=1687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.