تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جوان اندیمشکی از چوبه دار رهایی یافت

  • کد خبر : 2233
  • 21 دی 1397 - 18:23
جوان اندیمشکی از چوبه دار رهایی یافت

اندیمشک نوین: امام جمعه اندیمشک گفت: جوان اندیمشکی بعد از ۶ سال از از چوبه دار رهایی یافت.

اندیمشک نوین: امام جمعه اندیمشک گفت: جوان اندیمشکی بعد از ۶ سال از از چوبه دار رهایی یافت.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری  با بیان اینکه میراث اهل بیت(ع) یک منطق انسانی و ارزش اخلاقی بی‌نظیر است، اظهار داشت: برای تقویت و توسعه این فرهنگ در جامعه باید بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در ارتباط با گذشت و ترویج مهربانی در جامعه، خاطرنشان کرد: گذشت، درهای لطف پروردگار را برای انسان باز و موجب آرامش روح و نفس  افراد می‌شود و ایستادگی انسان در برابر شیطان و مسیر غیر الهی را به دنبال دارد.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که گذشت یک نعمت بزرگ بوده و برای هر کس این فرصت و برخورداری از آن فراهم نمی‌شود، گفت: گذشت و مهربانی یک شاخص و ملاک مهم برای شناخت راه اهل بیت(ع) و کلام خدا در عرصه‌های مختلف زندگی است.

وی ادامه داد: بخشش نیز در کلام خدا بارها مطرح و این کلام با اشاره و تاکید بر مهربانی آغاز می‌شود به همین جهت باید بیشتر از گذشته  برای رشد و تعالی فضائل اخلاقی در جامعه توجه کنیم.

در سال ۱۳۹۱ و پس از درگیری دو دوست یک جوان در شهرستان اندیمشک جان خود را از دست می‌دهد و پس از آن نیز اختلافاتی بین دوخانواده به وجود آمده و ریش سفیدان، بزرگان ، اقوام و خیرین برای رفع آن پیگیری‌های خود را آغاز کردند.

سرانجام  پس از گذشت ۶ سال  با پیگیری کارکنان شورای حل اختلاف، دادگستری استان خوزستان و شهرستان اندیمشک و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌نوری امام جمعه اندیمشک و فرماندار این شهرستان، خانواده سادات موسوی از حق خود گذشت کرده و این اختلاف به صلح ختم و با گذشت خانواده مقتول از حق خود به پایان رسید.

در مراسم صلح و سازش طبق سنت منطقه؛ پدر قاتل به صورت دست بسته نزد پدر مقتول رفت و وی دست پدر قاتل را باز کرد و پس از آن وی بر دست پدر مقتول بوسه زد تا علاوه بر ترویج عفو و بخشش این سیره عملی و اعتقادی اهل بیت(ع) را به فرزندان خود آموزش و آرامش را به خانواده  بازگردانند.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=2233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.