تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آغاز تعمیر اساسی دکل های نیروگاه سد دز اندیمشک

  • کد خبر : 2255
  • 23 دی 1397 - 9:59
آغاز تعمیر اساسی دکل های نیروگاه سد دز اندیمشک

اندیمشک نوین: تعمیرات اساسی دکل های ۲۳۰ (کیلوولت ) از نیروگاه تا کلیدخانه سد دز اندیمشک آغاز شد.

اندیمشک نوین: تعمیرات اساسی دکل های ۲۳۰ (کیلوولت ) از نیروگاه تا کلیدخانه سد دز اندیمشک آغاز شد.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، مدیرعامل سازمان و آب و برق خوزستان گفت: با گذشت قریب ۶۰ سال از احداث نیروگاه دز و خطوط انتقال انرژی ، عملیات اورهال دکل های ۲۳۰ کیلوولت این مجموعه آغاز شد.
محمدرضا شمسایی با توجه به اینکه انتقال انرژی تولیدی از نیروگاه دز به پست انتقال برق نیروگاه (کلیدخانه ) ، توسط ۶۸ دکل از نیروگاه در ارتفاع ۲۲۵m تا پست انتقال نیرو در ارتفاع ۵۹۹ متر انجام می گیرد افزود: این دکل ها از نظر موقعیت جغرافیایی در سخت رو ترین مناطق کوهستانی زاگرس واقع شده و بر خلاف دکل های معمولی که به صورت قائم نصب می شوند ، با شیب تند بصورت مورب طراحی و نصب شده اند به گونه ای که دسترسی جهت تعمیرات و اورهال آنها بسیار مشکل و خطرناک است.
وی ادامه داد: به دلایل شرایط سخت کار و عدم دسترسی مناسب به دکل ها و خطرات احتمالی و ریسک پذیری زیاد و عدم وجود پیمانکاران مجرب در این زمینه ، اورهال این دکل ها طی ۶۰ سال گذشته با چالش جدی مواجه بوده است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در سالهای اخیر، افزایش ریزگردها در منطقه خوزستان منجر به آلودگی شدید مقره های موجود شده که باعث کاهش سطح عایقی و آسیب دیدن آنها و نهایتا منجر به افزایش خروج واحدهای نیروگاه از مدار تولید شده است تصریح کرد: اورهال دکل های انتقال انرژی در دستور کار قرار گرفت و پس از هماهنگی انجام شده با معاونت توسعه و بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان پروژه ای جهت انجام اورهال این دکلها تعریف گردید که با انتخاب پیمانکار مجرب و نظارت مجموعه فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز این طرح از ۸ دیماه آغاز گردید.
به گفته شمسایی، اجرای اورهال دکل های ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دز موجب افزایش قابلیت اطمینان انتقال انرژی به شبکه سراسری خواهد شد.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=2255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.