تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

درصد از زغال اندیمشک و دزفول در پلدختر تامین می شود / زوال بلوط در ۷۰درصد ازجنگل های پلدختر

  • کد خبر : 2392
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
درصد از زغال اندیمشک و دزفول در پلدختر تامین می شود / زوال بلوط در ۷۰درصد ازجنگل های پلدختر

اندیمشک نوین: شیرزاد نجفی گفت: ۷۰ درصد بلوط این شهرستان دچار زوال و خشکیدگی شده که تغییر اقلیم ،گرم بودن دما و کمبود بارش از دلایل آن بشمار می رود

اندیمشک نوین: شیرزاد نجفی گفت: ۷۰ درصد بلوط این شهرستان دچار زوال و خشکیدگی شده که تغییر اقلیم ،گرم بودن دما و کمبود بارش از دلایل آن بشمار می رود.

 

به گزارش اندیمشک نوین،  نجفی روز دوشنبه در گفت وگو با رسانه ها ، اظهار کرد: سیل خیز بودن، زوال بلوط ، توپوگرافی خشن ،قطع درختان و عبور دام های عشایر و خطوط لوله انتقال نفت و گاز از چالش های فراروی منابع طبیعی در شهرستان پلدختر است.

وی افزود: شهرستان پلدختر از نظر وسعت با ۳۶۱ هزار هکتار اراضی ملی، جنگل و مرتع بعد از شهرستان های الیگودرز و خرم آباد سومین شهرستان استان می باشد که ۲۴۲ هزار هکتار جنگل انبوه و ۱۱۸ هزار هکتار وسعت مراتع آن است.

نجفی ضمن اشاره  به چالش های فرا روی اداره منابع طبیعی در شهرستان پلدختر و ارایه راهکارها طی چند سال گذشته  ،تصریح کرد:یکی از چالش ها در این شهرستان سیل خیز بودن آن است که پلدختربه دلیل قرارگرفتن در نقطه انتهای استان و مسیر حجم وسیعی از سیلاب با توجه به توپوگرافی شهرستان، هرساله در نقاط مختلف شهری و روستایی در فصول بارندگی سیلاب هایی باعث تخریب منابع طبیعی می شود.

نجفی یادآورشد:در این راستا امسال از محل صندوق توسعه ملی در چهار حوزه شهرستان پلدخترعملیات آبخیزداری جهت جلوگیری از وقوع سیلاب ها آغاز شده است.

نجفی  زوال بلوط را دومین چالش شهرستان پلدختر عنوان کرد  وگفت: ۷۰ درصد بلوط این شهرستان دچار زوال و خشکیدگی شده که تغییر اقلیم ،گرم بودن دما و کمبود بارش از دلایل آن بشمار می رود که باید راهکارهایی برای کنترل آن در نظر گرفته شود.

به گفته او  قطع درختان جنگلی در منطقه میانکوه شهرستان پلدختر و تامین ۹۰ درصد زغال اندیمشک و دزفول از شهرستان پلدختر موجب شده تا در این راستا پاسگاه حفاظتی در منطقه چمشک احداث شود.

نجفی بیان کرد: عبور احشام استان های همجوار مانند کرمانشاه ، همدان و اصفهان در فصل کوچ از شهرستان پلدختر با ۲ ماه اتراق حجم وسیعی از مراتع این شهرستان را تخریب می کنند.

وی  توپوگرافی خشن شهرستان را یکی دیگر از چالش های پلدختر برشمرد وخاطر نشان کرد: شهرستان پلدختر از شهرستان های بحرانی از نظر آتش سوزی در استان است که نیازمند امکانات بیشتر جهت اطفاء حریق می باشد.

نجفی همچنین عبور خطوط لوله های نفت و گاز جنوب به شمال از این شهرستان را از دیگر چالش های فرا روی منابع طبیعی عنوان کرد وگفت: عبور این لوله ها باعث تخریب سطح وسیعی از جنگل ها و مراتع شهرستان پلدختر شده و صاحبان این شرکت ها هیچ برنامه ای برای احیای آنها ندارند.

منبع:برنا

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=2392
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای درصد از زغال اندیمشک و دزفول در پلدختر تامین می شود / زوال بلوط در ۷۰درصد ازجنگل های پلدختر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.