تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
2

از صف مردم برای آب شرب تا سیل؛ سوءمدیریت ها بلای جان خوزستان

  • کد خبر : 2617
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
از صف مردم برای آب شرب تا سیل؛ سوءمدیریت ها بلای جان خوزستان

اندیمشک نوین: این استان پهناور با بیش از میلیون نفر جمعیت، پس از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله که بسیاری از زیرساخت های آن نابود شد، درگیر سوءمدیریت ها بوده است.

اندیمشک نوین: این استان پهناور با بیش از میلیون نفر جمعیت، پس از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله که بسیاری از زیرساخت های آن نابود شد، درگیر سوءمدیریت ها بوده است.

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب ؛ استان خوزستان یکی از پرظرفیت ترین استانهای کشور در حوزه مختلف است و موقعیت استراتژیک آن نیز بر اهمیت آن افزوده است.
رتبه های نخست در کشاورزی، صنایع بزرگ، ذخایر عظیم نفت و گاز، وجود رودخانه های پر آب، همه و همه خوزستان را به به معنای واقعی کلمه به نگین ایران تبدیل کرده است.
اما این استان پهناور با بیش از  میلیون نفر جمعیت، پس از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله که بسیاری از زیرساخت های آن نابود شد، درگیر سوءمدیریت ها بوده است.
این سوءمدیریت ها در بخش ها و سطوح مختلف، در دولت های مختلف و به وسیله مدیران بومی و غیربومی در دهه ها اخیر به وضوح به چش خورده است و اکنون خوزستان را درگیر مشکلات زیادی کرده است.
هنوز تصاویر دردناک مردم خرمشهر، آبادان و سوسنگرد در صف های طولانی توزیع آب شرب آن هم در گرمای طاقت فرسای تابستان امسال خوزستان، از یادها نرفته است.
روزهایی که مردم این شهرها آب شرب نداشتند و با لبان تشنه شاهد از بین رفتن دام ها و نابودی نخلستان های خود بودند اما مسئولان تازه به فکر افتادند و به فکر راه چاره رفتند.
چند ماه بعد یعنی در بهمن امسال، همین مناطق با بارش های خوب باران، اکنون درگیر سیل هستند و از بی آبی مطلق به سیل رسیدند!
سیلی که بسیاری از شهرها و روستاها را تخلیه کرد، سیل بندها را شکست و زمین های کشاورزی مردم را نابود کرد اما بازهم مسئولان دیر به داد مردم رسیدند و به فکر حل مُسکنی مشکل افتادند.
اکنون این دو تصویر را که در فاصله چندماه ثبت شدند و دو چهره بحرانی خوزستان را در شرایط بی آبی و پرآبی نشان می دهد را کنار هم بگذارید، تنها بیانگر سوءمدیریت در استان است.
آیت الله فرحانی نیز اخیراً در سخنانی به این موضوع اشاره کرده و تصریح کرد: خوزستان در چند سال اخیر یا درگیر خشکسالی است یا سیل و این نشان از سوءمدیریت ها در استان است. از سه سال قبل که برخی مناطق مانند شعیبیه درگیر سیل شدند تاکنون اقدام پیشگیرانه ای انجام نشده است و شاهدیم امسال نیز مردم درگیر سیل شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: عمر برخی مدیریت ها در خوزستان به پایان آمده است، بنده و آقای حیدری درباره خوزستان با آقای لاریجانی رئیس مجلس دیداری داشتیم و آنجا گفتم که در حل مشکلات مردم خوزستان سهل انگاری می شود.

به گزارش رهیاب ؛ در شرایطی که خوزستان درگیر سوءمدیریت هاست، استانهای هم سطح و پایین تر از خوزستان نیز، به سرعت درحال پیشرفت به ویژه در حوزه زیرساختی هستند و مردم خوزستان با حسرت به این پیشرفت نگاه می کنند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=2617
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای از صف مردم برای آب شرب تا سیل؛ سوءمدیریت ها بلای جان خوزستان بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.