تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کار فرهنگی عاملی برای کاهش سوانح رانندگی در شهرستان است

  • کد خبر : 2644
  • 18 بهمن 1397 - 18:47
کار فرهنگی عاملی برای کاهش سوانح رانندگی در شهرستان است

اندیمشک نوین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک، کار فرهنگی را عاملی برای کاهش سوانح دانست و گفت: در پنج سال گذشته سوانح رانندگی و اعمال قانون رانندگان در اندیمشک کاهش چشم‌گیر داشته است.

اندیمشک نوین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک، کار فرهنگی را عاملی برای کاهش سوانح دانست و گفت: در پنج سال گذشته سوانح رانندگی و اعمال قانون رانندگان در اندیمشک کاهش چشم‌گیر داشته است.

به گزارش اندیمشک نوین، سعید رحیمی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی اندیمشک، ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد چهلمین سال انقلاب عنوان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی تبلور نور و حقیقت در جامعه اسلامی و امید رهایی دیگر ملت‌های دربند استکبار است.
وی با اعلام آمادگی نیروهای راهنمایی و رانندگی برای برگزاری جشن برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در بحث دوربین‌های نظارتی برای ایام تعطیلات آخر سال و ایام نوروز با توجه به افزایش تردد اقدامات خوبی در هفته گذشته آغاز و میدان بهشتی، جوان، امام خمینی (ره) برای نظارت بر تردد و روان‌سازی مسیر دوربین‌های نظارتی مجدد فعال می‌شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک اعمال‌قانون را یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی دانست و ادامه داد: اصحاب رسانه باید با استفاده از ظرفیت رسانه در کنار پلیس در امر آموزش و بیان مخاطرات رفتارهای پرخطر از قبیل عدم استفاده از کلاه ایمنی راکب موتور و کمربند ایمنی در زمان استفاده از خودروها که امری روزمره مبدل شده از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به قانون بازگشت ۶۰ درصدی هزینه اعمال قانون برای شهرداری‌ها با استفاده در حوزه امنیت و روان‌سازی تردد و کاهش مشکلات ترافیکی در صورت تخصیص این مبالغ بخش عمده از مشکلات در شهر رفع و رضایت شهروندان فراهم می‌شود.
رحیمی با بیان کاهش حوادث رانندگی در ۵ سال گذشته در شهرستان اندیمشک گفت: در این مدت زمان با توجه به اقدامات فرهنگی کاهش تعداد اعمال قانون و سوانح رانندگی در سطح شهرستان اندیمشک را مشاهده که بیانگر ارتقاء فرهنگ عمومی در این زمینه در شهرستان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اندیمشک ۶ هزار نفر کشته موتورسوار در کشور که بیشترین بازه آن در سنین جوانی تا ۲۸ سال را ناشی از ضعف آموزش دانست و عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی برای آموزش به جوانان موتورسوار با توجه به آمار بالای فوتی تنها به عهده راهنمایی و رانندگی نیست و همه افراد جامعه به ویژه رسانه‌ها به عنوان بازوی پرتوان جامعه در امر اطلاع‌رسانی باید مشارکت کنند.
لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=2644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.