تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

ماجرای درگیری‌ها درباره محدوده شهری اندیمشک و دزفول

  • کد خبر : 2763
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
ماجرای درگیری‌ها درباره محدوده شهری اندیمشک و دزفول

اندیمشک نوین: در روزهای گذشته نصب تابلویی درباره محدوده شهر دزفول، منجر به درگیری‌هایی در محدوده بین دو شهر شد.

اندیمشک نوین: در روزهای گذشته نصب تابلویی درباره محدوده شهر دزفول، منجر به درگیری‌هایی در محدوده بین دو شهر شد.

 

ماجرای درگیری‌ها درباره محدوده شهری اندیمشک و دزفول

به گزارش اندیمشک نوین، مناقشه در خصوص محدوده دو شهر مجاور اندیمشک و دزفول، از سال‌های قبل در جاده ارتباطی دو شهر و در اطراف پایگاه چهارم شکاری و دانشگاه جندی شاپور وجود داشته است که این موضوع با سقوط تابلوی ورودی شهر دزفول در اردیبهشت ماه سال جاری شدت گرفت.

در این بین اظهارات ناپخته و جهت دار برخی مسؤولان دو شهر موجب بزرگنمایی موضوع و التهاب اوضاع شده است.

بنا بر این گزارش،  با نصب مجدد تابلو ورودی دزفول در چند متری مکان سابق، کلیپ‌هایی با مضمون بازپس گیری شهر دزفول و موارد این چنینی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از ساعات اولیه بامداد روز گذشته اعتراض جمعی از مردم اندیمشک را برانگیخت.

تعدادی از معترضان با حضور در محل در چند نوبت اقدام به بستن جاده ارتباطی کردند که موجب ایجاد ترافیک سنگین در آن  محور و از جا کنده شدن تابلوی ورودی شد. در این بین همچنین تعدادی خرابکار مرتکب تیراندازی، تخریب اموال عمومی و رفتارهای غیر قانونی شدند که نیروی انتظامی برای خاتمه نزاع، اقدام به پراکنده کردن تجمع کنندگان کرد.

مسئولان پیگیر حل موضوع هستند

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی اندیمشک در این رابطه با بیان اینکه مردم اندیمشک و دزفول از دیرباز در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی کرده‌اند، اظهار کرد: مردم به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند افراد مغرض امنیت شهروندان را به خطر بیندازند.

وی افزود: شهروندان این نکته را مد نظر داشته باشند که ممکن است افراد مغرض به‌دنبال به حاشیه کشاندن این اعتراض باشند.

عزیزی با اشاره به عادی بودن شرایط و اوضاع، گفت: موضوع از طریق مسؤولان در حال پیگیری و به‌دنبال بررسی و رفع مشکل به‌وجود آمده هستند.

مردم هوشیار باشند

قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز با تأکید بر ضرورت هوشیاری مردم متدین دزفول و اندیمشک ، گفت: مردم دزفول و اندیمشک این بصیرت را دارند که نگذارند عده‌ای بین آنها اختلاف‌افکنی کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید صف خود را از اوباش جدا کنند، افزود: نباید اجازه داده شود امنیت و رفت آمد مردم مختل شود و وسایل نقلیه مردم مورد هجوم عده‌ای اوباش قرار گیرد؛ در حوادث بامداد روز گذته، دانشگاه صنعتی جندی شاپور آسیب‌هایی دید و ضرورت دارد مسؤولان با افراد مخل امنیت برخورد قاطع کنند.

لزوم برخورد قاطع با متخلفان

امام جمعه اندیمشک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به لزوم حفظ وحدت و همدلی و پرهیز از رفتارهای اختلاف زا، اظهار کرد: علی‌رغم مصوبه شورای تأمین استان خوزستان در خردادماه سال گذشته مبنی بر عدم نصب هرگونه تابلو توسط شهرداری دو شهر اندیمشک و دزفول، در یک حرکت غیرمنطقی در ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه شهرداری دزفول اقدام به نصب تابلو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نسنجیده باعث برانگیخته شدن حساسیت‌های گذشته شده است، افزود: مگر مصوبه شورای تأمین  استان در خرداد ۹۷ برای جلوگیری از این مسائل نبود؟

 امام جمعه اندیمشک با اشاره به جلسات متعدد در این خصوص در سال‌های گذشته، گفت: در نهایت پس از این جلسات قرار بود پیگیری نهایی در خصوص تعیین محدوده بین دو شهر به وزارت کشور واگذار شود که متأسفانه برخی از مسؤولان تمکین نکرده و موجب بروز اتفاقات ناخوشایند اخیر شدند.

مسئولان زمینه مودت و محبت بین مردم را فراهم کنند 

وی با بیان اینکه نباید با چنین اقداماتی فرصت را برای ضدانقلاب و دشمنان نظام اسلامی فراهم کرد، گفت: این رفتارها سبب بهره‌برداری بدخواهان نظام می‌شود و به‌عنوان یک سوژه از آن علیه مردم ولایتمدار دو شهر که با تمام وجود به خدمت نظام بوده‌اند استفاده می‌کنند.

وی پیامد منفی دیگر این حرکت نسنجیده را ایجاد تفرقه بین مردم دو شهر دانست و گفت: بهتر است مسئولان به مسائل ضروری‌تری بپردازند و زمینه مودت و محبت بین مردم دو شهر را هموار کنند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=2763
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ماجرای درگیری‌ها درباره محدوده شهری اندیمشک و دزفول بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.