تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

آورد سیلاب به سد در حال ساخت بالارود اندیمشک

  • کد خبر : 2769
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱:۲۵
آورد سیلاب به سد در حال ساخت بالارود اندیمشک

اندیمشک نوین: در سیلاب های اخیر بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سد بالارود اندیمشک شد.

اندیمشک نوین: در سیلاب های اخیر بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سد بالارود اندیمشک شد.

 

به گزارش اندیمشک نوین،  مدیر دفتر اجرایی سدهای سازمان آب و برق خوزستان  با بیان اینکه  میزان آورد سیلاب به مخزن سد بالارود اندیمشک در سال جاری را ۸۸ میلیون متر مکعب بود گفت : این میزان آب آورد به مخزن سد بالارود به صورت تاخیری تخلیه شد.

محمد تقی منصوری کیا افزود : در آخرین سیلاب، سطح آب دریاچه سد بالا آمده و دریاچه مصنوعی را در تراز ۳۰۵ با میزان حجم ۳۵ میلیون متر مکعب و مساحت دو و نیم کیلومتر مربع تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه سد بالارود از معدود سدهای کشور می باشد که قبل از آبگیری رسمی سبب کاهش قابل ملاحظه خسارات ناشی از سیل در پایین دست خود شد، ادامه داد  : بارندگی های شدید و پنج مرحله تسکین سیلاب در مخزن سد بالارود بویژه  در زمستان سال جاری سبب جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از سیلاب در شهرستان اندیمشک و روستاهای تابعه شد.

مدیر دفتر اجرایی سدهای سازمان آب و برق خوزستان  تاکید کرد : در سیلاب های اخیر ،  این سد رویکرد تاخیری از خود نشان داد و با کاهش بیش از هفتاد درصدی سیلاب دریافتی سبب از بین رفتن خطر مهلک سیلاب در پایین دست خود شد.

سد مخزنی بالارود دارای یک هزار و ۵۰  متر طول و ۱۰ متر عرض تاج و ۸۴ متر ارتفاع می باشد که  در ۲۷ کیلومتری شمال شهرستان اندیمشک(منطقه الوار گرمسیری) در حال ساخت است .

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=2769
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آورد سیلاب به سد در حال ساخت بالارود اندیمشک بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.