7 , خرداد, 1397

شمال خوزستان همچنان می لرزد

اندیمشک نوین: وقوع زمین لرزه های پیاپی در شهرستانهای دزفول ، شوش ، اندیمشک و شوشتر از اردیبهشت ماه تاکنون موجب نگرانی اهالی این شهرها شده است.

اندیمشک نوین: وقوع زمین لرزه های پیاپی در شهرستانهای دزفول ، شوش ، اندیمشک و شوشتر از اردیبهشت ماه تاکنون موجب نگرانی اهالی این شهرها شده است.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، بیشترین زمین لرزه در این مدت با شدت ۴،۳ ریشتر در گوریه شوشتر و با شدت ۴،۲ ریشتر در شهر میانرود دزفول رخ داده که این زمین لرزه ها در سایر نقاط استان خوزستان نیز احساس شده است.
آخرین زمین لرزه ثبت شده در این منطقه ساعت ۰۶:۱۱:۴۹ روز دوشنبه هفتم خردادماه در شهر میانرود دزفول به بزرگی سه ریشتر در موقعیت ۳۲٫۲۸ شمالی و ۴۸٫۴۳ شرقی
و در عمق۱۰ کیلومتری زمین بوده است.
شهر میانرود ساعت ۲:۵۱ دقیقه بامداد امروز نیز شاهد زلزله ای با شدت ۲،۸ ریشتر بوده است.
شهرستان شوش نیز برای چندمین بار در چند روز گذشته حوالی ساعت ۲ بامداد امروز شاهد زمین لرزه ای با شدت ۲،۵ ریشتر بود.
شدیدترین زمین لرزه ای که در ۲۴ ساعت گذشته در شمال خوزستان ثبت شده ۴،۲ ریشتر در ساعت ۹:۱۵ دقیقه صبح روز یکشنبه در شهر میانرود بوده که این زمین لرزه در نقاط مختلف شهرستان دزفول احساس شد.
وقوع زمین لرزه های مکرر در شهر میانرود بخش مرکزی دزفول از اردیبهشت ماه تاکنون موجب انتشار شایعاتی شده که نگرانی مردم را به دنبال داشته است.
به گزارش ایرنا سرپرست فرمانداری دزفول با رد این شایعات در نشست ستاد بحران این شهرستان گفت:زلزله یک رخداد طبیعی است که دانش بشر تاکنون قادر به پیش بینی آن نیست لذا پاسخگویی به افکار عمومی در این رابطه ضروری است.
امیر عیسی زاده ضمن اعلام آمادگی دستگاه های عضو ستاد بحران این شهرستان بیان داشت: برای مدیریت بحران احتمالی کمبودهایی در این شهرستان وجود دارد که پیگیر رفع این کمبودها هستیم .
وی شهرداری ها را مسئول آماده سازی شهرها هنگام بروز بحران هایی چون زلزله معرفی کرد و از شهرداران دزفول خواست نسبت به فعال نمودن ستاد بحران در شهرداری های مربوطه اقدام کنند.
سرپرست فرمانداری دزفول همچنین همه دستگاه های اجرایی را ملزم به تامین ژنراتور برق کرد.
در پی وقوع زمین لرزه های مکرر در میانرود دزفول با دستور مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان شهرستان های اندیمشک ، شوش و گتوند به عنوان معین شهرستان دزفول به حالت آماده باش کامل در آمدند و تمام دستگاه های امدادی و عملیاتی در این شهرستان ها در آماده باش بسر برده ضمن اینکه امکانات لازم برای کمک رسانی احتمالی بسیج شده است.
فرماندار شوش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام آمادگی کامل ستاد بحران این شهرستان گفت: زمین لرزه های اخیر در شوش تاکنون خسارتی به دنبال نداشته اند.
عدنان غزی افزود: علاوه بر شهرداری های شهرهای شوش ، حر ، شاوور ، الوان و فتح المبین ، هلال احمر ، شبکه بهداشت و درمان و راه و شهرسازی در آماده باش بسر می برند.
از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۱۰۰ زمین لرزه در میانرود دزفول ، شوش ، حسینیه اندیمشک و گوریه شوشتر ثبت شده است.