تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

برداشت گندم از مزارع اندیمشک آغاز شد

  • کد خبر : 3090
  • 10 اردیبهشت 1398 - 23:51
برداشت گندم از مزارع اندیمشک آغاز شد

اندیمشک نوین: مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت : برداشت محصول گندم از سطح ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

اندیمشک نوین: مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت : برداشت محصول گندم از سطح ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

 

به گزارش اندیمشک نوین،سید هدایت موسوی  افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۸۰ هزار تن محصول گندم از مزارع شهرستان اندیمشک برداشت شود.
وی افزود: کار برداشت محصول گندم در اندیمشک توسط ۱۰۰ دستگاه کمباین انجام می گیرد ضمن اینکه این کمباین ها به صورت کارشناسی و دقیق ضدعفونی شده اند.
موسوی اظهار کرد:در توفان و بارندگی های فروردین سالجاری ۶ هزار هکتار از مزارع گندم اندیمشک در بخش مرکزی و الوار گرمسیری بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده است.
وی گفت:پارسال از ۳۶ هزار هکتار زیر کشت محصول گندم ، حدود ۶۸ هزار تن محصول برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با شروع فصل برداشت محصول گندم پست قرنطینه و ضد عفونی کمباین های مهاجر به منظور جلوگیری از انتقال بیماری سیاهک هندی و سایر بیماری های بذر زاد به خوزستان در ورودی این استان دایر شده و عملیات ضدعفونی کمباین های مهاجر انجام می شود.
وی اظهار داشت: با استفاده از محلول های ضد عفونی و مطلوب تمام قسمت های داخلی کمباین های مهاجر ضد عفونی شده و بقایای محصول و عوامل بیماری زا پاکسازی می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک خاطرنشان کرد که ضدعفونی هر دستگاه کمباین با استفاده از۴۰ لیتر محلول آب و محلول‌های شوینده انجام می شود که علاوه بر اقدامات انجام شده از ورود وسایل نقلیه معیوب نیز جلوگیری می‌شود.
۵۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در اندیمشک وجود دارد.
هر سال ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات از اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می شود.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=3090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.