تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

امام خمینی (ره) یک استثناء در تاریخ بود/ امروز اندیشه امام (ره) دشمن را عقب رانده است

  • کد خبر : 3217
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۲
امام خمینی (ره) یک استثناء در تاریخ بود/ امروز اندیشه امام (ره) دشمن را عقب رانده است

اندیمشک نوین: علوی گفت: اندیشه امام دشمن را سنگر به سنگر به عقب رانده و در برابر ایران دچار استیصال کرده است؛ پرچمی که امام راحل برافراشت از هر زمان دیگری بر افراشته تر است.

اندیمشک نوین: علوی گفت: اندیشه امام دشمن را سنگر به سنگر به عقب رانده و در برابر ایران دچار استیصال کرده است؛ پرچمی که امام راحل برافراشت از هر زمان دیگری بر افراشته تر است.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب ؛ مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۳ خردادماه با حضور وزیر اطلاعات و جمعی از مسئولان استانی در مصلی اهواز برگزار شد.
حجت الاسلام سید محمود علوی در این مراسم با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) عنوان کرد: حضرت امام (ره) بزرگمردی بود که به یکی از از استثنائات تاریخ تبدیل شد.
وی افزود: امام خمینی (ره) علاوه بر بُعد معنوی، جنبه علمی و قدرت کلام ویژه ای داشت که ایشان را سرآمد کرده بود.
وزیر اطلاعات گفت: از خصوصیات امام این بود که تنها به طرح ایده ولایت فقیه اکتفا نکردند بلکه در عمل برای اجرای آن قدم های بزرگی برداشتند در حالی که می‌دانستند مسیر ساده‌ای نیست و رژیم سابق برای بقای خود، دست به هر جنایتی می‌زند.
علوی خاطرنشان کرد: امام راحل، به پیروزی خود ایمان داشت زیرا خداوند به نصرت بندگان خود وعده داده است؛ امام با این ایمان، وارد عملی کردن نظریه ولایت فقیه و تاسیس جمهوری اسلامی شد‌.

 

وی با بیان اینکه امام راحل خون شهادت را در رگ های مردم به جریان انداختند، ادامه داد: در همین راستا واقعه ۱۵ خرداد فراهم شد و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد.

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: شرایط خارجی برای انقلاب اسلامی وجود نداشت و دو بلوک غربی و شرقی وجود داشت اما‌‌ امام راحل استقلال حرکت خود را از قدرت های جهانی روز اعلام کردند.

وی با بیان اینکه امام در سال ۴۲ با درایت و هوشمندی به تدریج علما و اقشار مختلف مردم را برای وحدت و مبارزه فراخواند، افزود: هنگامی که امام پرچم مبارزه را برافراشتند و خطر بزرگی را متحمل شدند، موجی در کشور به راه انداخته شد و حماسه ۱۵ خرداد رقم خورد که زمینه انقلاب را فراهم کرد.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: سال ۵۶، شاه همه گروه‌های مسلحانه را سرکوب کرده بود و کسی داعیه دار مبارزه مسلحانه نبود، دو ابر قدرت غرب و شرق نیز حامی شاه بودند و شاه در بعد خارجی مخالف نداشت؛ در داخل نیز بسیاری از مبارزان تبعید شده بودند و خففان شدیدی حاکم بود به طوری که مراکز مطالعاتی تاکید می‌کردند تا ۲۵ سال، خطری شاه را تهدید نمی‌کند.
وی افزود: امروز عمق استراتژیک انقلاب اسلامی، پهنه وسیعی را در بر می‌گیرد، اندیشه امام دشمن را سنگر به سنگر به عقب رانده و در برابر ایران دچار استیصال کرده است؛ پرچمی که امام راحل برافراشت از هر زمان دیگری بر افراشته تر است.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=3217
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امام خمینی (ره) یک استثناء در تاریخ بود/ امروز اندیشه امام (ره) دشمن را عقب رانده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.