8 , خرداد, 1397

استاپر راست ایران در توفان توئیتری

اندیمشک نوین: روزبه چشمی شب گذشته نمایش ضعیفی داشت تا پس از بازی سوژه کاربران فضای مجازی باشد.

اندیمشک نوین: روزبه چشمی شب گذشته نمایش ضعیفی داشت تا پس از بازی سوژه کاربران فضای مجازی باشد.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از “ورزش سه”، شب گذشته یکی از مهم ترین بازی های تدارکاتی ملی پوشان فوتبال ایران در راه جام جهانی برگزار شد و کی روش عملکرد بازیکنانی که در اختیار دارد را در یک نبرد جدی بار دیگر به سنجش گذاشت.

یکی از حیاتی ترین تصمیمات کی روش در جام جهانی انتخاب دو بازیکنی خواهد بود که قلب خط دفاعی به آنها سپرده می شود؛ پستی که در صورت کوچکترین اشتباه می تواند به پاشنه آشیل تیم تبدیل شود و قابل جبران نخواهد بود.

شب گذشته کی روش در این دو پست از روزبه چشمی و مرتضی پورعلی گنجی استفاده کرد؛ پورعلی گنجی بی شک انتخاب اول و قطعی کی روش در خط دفاعی خواهد بود، ولی برای انتخاب مکمل او که باید سمت راست دفاع ایران (استاپر راست) را در قلب خط دفاعی پوشش دهد، با توجه به عملکرد شب گذشته چشمی علیرغم حمایت سرمربی تیم ملی از او (کی روش شب گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد عملکرد چشمی گفت:  اگر بخواهیم بعد از پشت سر گذاشتن فقط یک مسابقه، تمرکز و صحبت‌هایمان را روی یک بازیکن ببریم و بگذاریم که البته به نظرم امشب بازی خیلی خوبی انجام داد و همچنین حالا به خاطر یک اشتباه و اتفاق بخواهیم تصمیم دیگری بگیریم یا شما حرفی بزنید، نشان می‌دهد دیدگاه شما نسبت به فوتبال خیلی کوتاه است و با کمال عذرخواهی شاید شما راجع به فوتبال چیزی نمی‌دانید) ابهامات زیادی وجود دارد. حالا کی روش دو سه گزینه در دسترس خود یعنی پژمان منتظری، مجید حسینی و محمد خانزاده را با دقت بیشتری زیر نظر خواهد گرفت.

البته چشمی بدشانس هم بود که شب گذشته در مقابل یکی از مهاجمین آماده لیگ جزیره قرار گرفت. جنک توسون که یکی از بازیکنان ترکیه ای متولد شده در فوتبال آلمان است، فصل گذشته و پس از چند سال درخشش همراه با بشیکتاش با قرارداد قابل توجه ۲۲ میلیون یورویی به اورتون پیوست تا به همراه رونی پرکننده جای روملو لوکاکو باشد که به منچستریونایند منتقل شد. این مهاجم ۲۶ ساله علیرغم اینکه طی یک فصل تنها ۹۹۱ دقیقه برای آبی پوشان اورتون به میدان رفت، ۵ گل برای این تیم به ثمر رساند و شاید بداقبالی چشمی که باید از این مهاجم تراز اول مراقبت می کرد و البته کی روش باید خوشحال باشد که پیش از آغاز جام جهانی و قرار گرفتن مقابل خط هجومی تیم های قدرتمندی نظیر مراکش، اسپانیا و پرتغال به ضعف های خود در بخش تدافعی پی می برد.

 

البته بازی ایران برابر ترکیه که با دو گل توسان به سود میزبان خاتمه یافت، مطابق معمول یک سوی دیگر هم داشت و پس از این بازی فضای مجازی و به خصوص توئیتر پر شده بود از اظهار نظرهای علاقمندان به فوتبال و بسیاری در توئیت های خود به دو موضوع اشاره داشتند؛ نمایش ضعیف و دور از انتظار چشمی و البته ابراز تعجب از دلیل خط خوردن مدافعی باتجربه نظیر جلال حسینی. در این میان البته هواداران استقلال نیز در مقام دفاع از مدافع تیم خود برآمدند و در دو گلی که شاگردان کی روش دریافت کردند، عملکرد بیرانوند را زیر سوال بردند و برخی از کاربران نیز معتقدند که نباید تمام تقصیرها را به گردن یک نفر انداخت، چون عملکرد مجموعه تیم نتیجه یک بازی را رقم می زند.

از همین رو ابتدا در مصاحبه ای با محمد نصرتی مدافع تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ در مورد عملکرد چشمی داشتیم و سپس در انتهای مطلب می توانید منتخب توئیت های علاقمندان به فوتبال را در توئیتر بخوانید.

محمد نصرتی مدافع اسبق تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ در خصوص عملکرد چشمی در مقابل ترکیه و روی گل اول به خبرنگار “ورزش سه” گفت: فکر می کنم اگر تجربه بیشتر بازی در این پست (مدافع آخر) را داشت این کار را نمی کرد؛ دفاع وسط نباید بی مهابا روی توپ مهاجم برود و اگر روزبه روی صحنه گل اول، بازیخوانی می کرد، مهاجم حریف نمی توانست به راحتی او را جا بگذارد. یک قانونی در فوتبال و بخش دفاعی وجود دارد که به مدافعین یاد می دهند و آن هم این است که زاویه را به دروازه بان می دهیم، چون اگر دفاع دریبل بخورد کل دروازه در اختیار مهاجم قرار می گیرد. این یکی از اصولی است که به ما یاد داده بودند ولی فکر می کنم روزبه در این مورد خوب عمل نکرد.

نصرتی با رد این موضوع که روی گل دوم تنها چشمی مقصر بوده، توضیح داد: در مورد گل دوم روزبه نباید چشمش را از مهاجم حریف برمی داشت و یا به قول فوتبالی ها نباید فورواردش را گم می کرد ولی با اینکه اجازه شوتزنی به مهاجم حریف داده شد، بیرانوند هم اشتباه کرد. بیرانوند اگر خروج نمی کرد می توانست توپ را بگیرد.

زننده گل صعود ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ در خصوص عملکرد بیرانوند اضافه کرد: به نظر من بیرانوند جزء سه بازیکن خوب زمین بود. یک تک به تک را گرفت و شروع های خوبی داشت. بازی با پای خوبی داشت و شما شک نکنید که بیرانوند بهترین گلر ایران است.

 

مدافع فصل گذشته نفت تهران در مجموع دیدار برای ترکیه را مصافی سخت توصیف می کند و در مورد چشمی می گوید: بازی پایاپایی بود و چون ترکیه زود به گل رسید، سعی می کرد از گل خود محافظت کند. در مجموع بازی خوبی بود ولی آنها بهتر بودند، چرا که جزئیات را رعایت کردند و فکر می کنم باید نکته سنج تر باشیم، چون بازی های جام جهانی محدود است و فرصت جبران وجود ندارد. در مورد عملکرد چشمی هم در چند مورد بازیسازی خوبی انجام داد ولی در زدن توپ های اول کمی ضعف داشت. اما باید قبول کرد که دیدار با ترکیه بازی سختی برای تیم ما بود.

 

 

صحنه گل اول بازی که روزبه چشمی بی مهابا و با تکیه گاه نامناسب روی پای مهاجم ترک (جنک توسون) رفت و این فرصت را به مهاجم تیم ملی ترکیه داد تا با یک سر توپ او را از پیش رو بردارد و با بیرانوند تک به تک شود.

 

  • توئیت های منتخب:

البرز زاهدی: دو تا انتخاب مبهم کیروش کریم انصاری‌فرد توی پست هافبک تهاجمی (اونم وقتی سامان قدوس نیمکت‌نشینه) و دیگه روزبه چشمی توی پست دفاع وسطه. اگه قرار به استفاده از مدافع وسط کند، سرزن و قدرتی بود جلال طبعا بهتر بود

سارا ایتالیا: کاش روزبه چشمی خط میخورد، کاسه کوزه ها و ناکارآمدیا سر این بچه نشکنه.

پوریا طباطبایی: همین بلایی که الان تو فضای مجازی تا سکّوهای باشاک‌شهیر سر روزبه چشمی دارین میارین، عکس می‌سازین قیاس می‌کنین و شوخی می‌کنین با مهاجمای اسپانیا و مدام از سید جلال می‌گید، سر هاشم بیک‌زاده و مسی آوردید. آفرین. ادامه بدید.

رسول: الان که فکر میکنم گل دوم بوسنی در جام جهانی قبلی تقصیر چشمی بود.حتی پنالتی های ایران در جام ملت های ۲۰۱۵،۲۰۰۷ و ۱۹۹۶ رو هم روزبه بیرون زد و باعث حذف ایران شد.خوب دقیق بشیم اون برگردان اشتباه در جام ملت های ۲۰۰۰ برابر کره رو هم روزبه چشمی زد و حذف تیم ملی به اشتباه گردن دایی افتاد.

علی ۹۴: کل خط هافبک تیم ملی فاجعه بوده و عملا هیچ حمایتی از طرف هافبک ها برای دفاع تیم انجام نشده ولی دوستان تو پیج های به ظاهر بی طرف نوک پیکان حمله هاشون رو فقط به روزبه چشمی اختصاص دادن!کسی نمیگه چپ و راست تیم ملی فلج بود،هافبکش فلج بود،دروازبانشم که حرفی برای گفتن نیست!

بهمن دارالشفایی: شرط می‌بندم روزبه چشمی اگه تو جام جهانی بازی کنه (که به نظر میاد می‌کنه) تو یکی از بازی‌ها یا اخراج میشه یا پنالتی میده.

ملیجک : روزبه چشمی از قصد داره سوتی میده که آنالیزورای تیمای حاضر تو جام جهانی نتونن شناساییش کنن، فکر بد نکنین تو رو خدا.

خورخه لوییس بورخوس: اون روزی که کیروش بفهمه روزبه چشمی فقط در حد لیگ ایران دفاع وسط خوبیه و پست اصلیش هافبک دفاعیه قطعا عید ماست.

نیکولا: بنده تقابل ایسکو و روزبه چشمی رو تقابل قرن نامگذاری میکنم.

محمد قراگزلو: سر توپ خوردن #روزبه چشمی با اون شکل نشون داد دفاع وسط مناسبی نیست هر چند هافبک دفاعی خوبی هم نمیتونه باشه.اینم از آس کی روش.