16 , شهریور, 1398

امام حسین (ع) اهل مذاکره با دشمن نبود / مداحی ها باید همراه با معارف اهل بیت (ع) باشد

اندیمشک نوین: حجت الاسلام حسینی نوری با بیان اینکه سازش در برابر فرهنگ ظلم، در قاموس آموزه های اهل بیت (ع) نیست گفت: امام حسین (ع) اهل مذاکره با دشمن نبود و از اصول و عزت خودش دست برنداشت.

اندیمشک نوین: حجت الاسلام حسینی نوری با بیان اینکه سازش در برابر فرهنگ ظلم، در قاموس آموزه های اهل بیت (ع) نیست گفت: امام حسین (ع) اهل مذاکره با دشمن نبود و از اصول و عزت خودش دست برنداشت.

 

به گزارش اندیمشک نوین، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته اندیمشک اظهار کرد: مهمترین چیزی که در موضوع امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، عامل بودن آمر و ناهی است.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه مهمترین علت قیام اباعبدالله (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود بیان کرد: اگر این فریضه الهی در میان امت اسلامی و همه جامعه از بین برود، جبهه باطل تقویت و برنامه هایش را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه ما به جای امر به معروف و نهی از منکر دیگران، اول باید آمر و دوم باید ناهی باشیم تا حرفمان اثر گذار باشد افزود: گاهی اوقات برخی مداحان، موضوع، شعر یا متنی را می خوانند که به سبک برخی از آهنگ های مبتذل شباهت دارد که باید این موارد از سوی مداحان رعایت شود.

حجت الاسلام حسینی نوری اضافه کرد: مداحی ها باید همراه با معارف اهل بیت (ع) باشد و آنچه می خوانید باید مستند و محتوا داشته باشد و دقت کنند آنچه که مطالب تحریف شده و خرافه نباشد.

وی با بیان اینکه محبت اهل بیت (ع)، مجوز گناه کردن ما نیست عنوان کرد: محبت نیازمند عمل است، چون محبت خالی تاثیری ندارد.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه اصل اساس عاشورا، نماز عاشورا است تصریح کرد: هیئت ها سعی داشته باشند طوری برنامه ریزی کنند که نماز ظهر عاشورا را حتما اقامه کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای نماز به شهادت رسید و اینکه هنگام اذان ظهر عزاداری کنیم اما نماز نخوانیم، تاثیری ندارد تاکید کرد: هیئت ها با نیروی انتظامی همکاری کنند که به خوبی پوشش بدهند تا بی نظمی و تداخلی صورت نگیرد.

حجت الاسلام حسینی نوری با اشاره به اینکه درس هایی را باید از عاشورا گرفت ابراز کرد: سازش در برابر فرهنگ ظلم، در قاموس آموزه های اهل بیت (ع) نیست، امام حسین (ع) اهل مذاکره با دشمن نبود و از اصول و عزت خودش دست برنداشت.

وی با بیان اینکه مذاکره ای که بخواهد عزت دینی و غیرت دینی را زیر سوال ببرد، اصلا مورد رضایت اهل بیت (ع) نیست اذعان داشت: ایستادگی یکی از دیگر درس های عاشورا است و این ایستادگی نیاز به هزینه دارد، همچون امام حسین (ع) که هزینه آن را پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه در دوران مبارزه که باید هزینه پرداخت شود، باید برنامه ریزی و مقاومت وجود داشته باشد یاد آور شد: ما در دوران مقاومت و ایستادگی هستیم و باید پیام ایثار و ازخودگذشتگی به ملت منتقل شود.