10 , اردیبهشت, 1397

باران و تگرگ ۱۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرد

اندیمشک نوین: رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با بررسی‌های صورت گرفته پس از بارندگی اخیر تاکنون باران و تگرگ ۱۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرده است.   به گزارش اندیمشک نوین، سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: بارندگی و تگرگ روزهای اخیر بیشترین خسارت را به اراضی تولید گندم شهرستان اندیمشک در بخش‌های […]

اندیمشک نوین: رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با بررسی‌های صورت گرفته پس از بارندگی اخیر تاکنون باران و تگرگ ۱۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرده است.

 

به گزارش اندیمشک نوین، سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: بارندگی و تگرگ روزهای اخیر بیشترین خسارت را به اراضی تولید گندم شهرستان اندیمشک در بخش‌های مختلف شهری و روستایی وارد  کرده و سبب ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان این شهرستان شده است.

وی با بیان این که میزان خسارت به اراضی تولید گندم شهرستان اندیمشک به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد افزود: میزان خسارت به برخی از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک پس از باران و تگرگ روزهای اخیر تا ۷۰ درصد نیز به افزایش روبه‌رو می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و از ابتدای فصل کشت بهار بیش از ۱۴ میلیارد تومان به تولیدات و اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک خسارت وارد شده است.

وی گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی خوزستان بارش باران در روزهای آینده نیز در آسمان اندیمشک ادامه دارد و به همین جهت پس از خروج سامانه جدید باران و بررسی‌های کارشناسی میزان کامل خسارت وارده شده به اراضی و تولیدات کشاورزی شهرستان اندیمشک اعلام می‌شود.

موسوی با بیان این باران و تگرگ در دو روز گذشته بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان اندیمشک خسارت وارد کرده است، ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته  پس از باراش باران و تگرگ دور روز گذشته  به بیش از یک هزار تن از محصولات کشاورزی اندیمشک خسارت وارد شده است.

وی افزود: این میزان خسارت در بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک  ودر دو بخش مرکزی و الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک به ثبت رسیده است و حداقل میزان خسارت به اراضی کشاورزی اندیمشک به ۵۰ درصد از میزان تولید نیز می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به این که، آغاز فصل برداشت گندم از مهم‌ترین دلایل کاهش خسارت وارد آمده به بخش کشاورزی شهرستان پس از بارش باران و تگرگ دو روز گذشته است، بیان کرد: فصل برداشت گندم از انتهای فرودین ماه آغاز و تا ابتدای خردادماه در شهرستان اندیمشک ادامه دارد.

وی با بیان این که به همین جهت و هم زمان با فصل برداشت گندم، دو مرکز ضد عفونی کردن کمباین‌های مهاجر استان خوزستان در شهرهای هندیجان و اندیمشک راه اندازی شده است گفت: تا پایان فصل برداشت گندم بیش از یک هزار کمباین مهاجر در استان خوزستان به فعالیت می‌پردازند.

موسوی با اشاره به این در فصل کشت گذشته بیش از ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است، عنوان کرد: تا پایان فصل برداشت گندم، بیش از یک صد دستگاه کمباین مهاجر با هدف تأمین نیازهای کشاورزان در شهرستان اندیمشک به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به این که کشاورزان پس از تعیین مراحل قانونی برای دریافت خسارت خود پس از بارندگی‌های اخیر اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک از تمام ظرفیت و توان خود برای جبران خسارت کشاورزان و تأمین نیازهای شهروندان استفاده می‌کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته شاهد کاهش مشکلات کشاورزان در این زمینه باشیم.