تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آیا مال ها و مراکز تجاری، از کرونا هم معاف اند؟

  • کد خبر : 4233
  • 07 اسفند 1398 - 8:55
آیا مال ها و مراکز تجاری، از کرونا هم معاف اند؟

اندیمشک نوین: حاشیه امن مراکز تجاری و اقتصادی در ماجرای شیوع کرونا و داغ شدن مباحث پیرامون تعطیلی مراکز و تجمعات مذهبی، شائبه جهت دار بودن برخی فعالیت های رسانه ای را در ذهن تقویت می کند.

اندیمشک نوین: حاشیه امن مراکز تجاری و اقتصادی در ماجرای شیوع کرونا و داغ شدن مباحث پیرامون تعطیلی مراکز و تجمعات مذهبی، شائبه جهت دار بودن برخی فعالیت های رسانه ای را در ذهن تقویت می کند.

به گزارش اندیمشک نوین، با شیوع کرونا در چندین شهر ایران که اعلام رسمی آن از شهر مقدس قم آغاز شد، دومینوی تعطیلی های مراکز تجمع عمومی، به عنوان راهکاری برای پیشگیری از شیوع جغرافیایی و کمی این ویروس آغاز و مورد توجه قرار گرفت.

حرف و حدیث ها از قرنطینه شهرهای درگیر با ویروس کرونا نیز بیشتر پیرامون شهر قم بود که از روز گذشته و در پی اظهار نظر استاندار قم و معاون کل وزارت بهداشت تقریبا منتفی می نماید.

بهرام سرمست، استاندار قم قرنطینه را تصمیمی نامناسب توصیف کرده و می گوید: به لحاظ مدیریتی تصورم این نیست که قرنطینه راهکار مناسبی باشد و تبعات اجتماعی و بار فرهنگی و روانی برای قم به همراه دارد.

از سوی دیگر، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، قرنطینه را رویکردی قرون وسطایی دانسته و ابراز کرد: به هیچ وجه با قرنطینه موافق نیستیم؛ قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی اول است و چینی ها نیز اصلا از این قرنطینه خودشان راضی نیستند.

در این میان اما تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی عمومی در چند استان کشور از جمله خوزستان، خبر ساز شده و استاندار خوزستان، علت این تصمیم را بیشتر در راستای آرامش روانی جامعه بیان می‌کند.

با این وجود، در فضای جامعه و بیشتر در فضای مجازی و رسانه ها، بحث ها بر سر تعطیلی اماکن مذهبی، حرم های مقدس، مساجد و نماز های جماعت، ضرورت یا عدم ضرورت آن ادامه پیدا می کند و تا جایی پیش می رود که از برخی مراجع و شخصیت های مذهبی نیز سخنانی به موافقت یا مخالفت، انتشار می‌یابد.

لکن در این میان، سکوت عجیبی نسبت به مراکز اقتصادی و تجاری عمومی از جمله مال ها، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز تجاری بزرگ که محل تجمع روزانه مردم و خطر ابتلا و شیوع بیماری های واگیر است، وجود دارد.

حال باید دید مسئولین مربوطه از وزارت بهداشت تا استانداران، تنها تجمع در مراکز آموزشی را برای شیوع این ویروس خطرناک می دانند و یا تعطیل کردن موقت مراکز تجاری در راستای حفظ سلامت مردم نیز تصمیمی قرون وسطایی و نامناسب است؟

حاشیه امن مراکز تجاری و اقتصادی در ماجرای شیوع کرونا و داغ شدن مباحث پیرامون تعطیلی مراکز و تجمعات مذهبی، شائبه جهت دار بودن برخی فعالیت های رسانه ای را در ذهن تقویت می کند.

اما آنچه در این میان از اهمیت بالاتری برخوردار است این ست که مراجع تصمیم گیری و مسئولین مرتبط در کشور و استان، اولا رسانه زده نشده و همانگونه که پیرامون تعطیلی تجمعاتی مانند اعتکاف و اماکن مذهبی تبادل نظر و بررسی می شود، فکری برای حفظ سلامت عمومی در سایر محل های تجمع عمومی بشود.

ثانیا برای هیچ صنف، قشر و گروهی حاشیه امن نساخته و یا با ملاحظاتی، موجب معافیت آن ها از تعطیلی احتمالی برای حفظ امنیت سلامت و راون جامعه نشوند.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=4233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.