تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

قرارگاه پدافند زیستی در اندیمشک راه ‌اندازی شد

  • کد خبر : 4317
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

اندیمشک نوین: جلسه قرارگاه پدافند زیستی صبح امروز در ناحیه مقاومت اندیمشک با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک برگزار شد.

اندیمشک نوین: جلسه قرارگاه پدافند زیستی صبح امروز در ناحیه مقاومت اندیمشک با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک برگزار شد.

به گزارش اندیمشک نوین، سرهنگ پاسدار احسان کریمپور در جلسه قرارگاه پدافند زیستی که در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک برگزار شد، بر لزوم مقابله همه جانبه با ویروس کرونا تاکید کرد.
وی در ادامه افزود: امروز باید همه در کنار هم و با همکاری و هماهنگی کامل در مقابل این ویروس منحوس ایستادگی کنیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک گفت: این قرارگاه به منظور بررسی، شناسایی و راهکارهایی در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تشکیل شده است.
در این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک به ارائه توضیحاتی در خصوص بیماری کرونا پرداخت.


ویروس کرونا انسانی موجب سرماخوردگی شده و در گاستروانتریت نوزادان دخالت دارند. ویروس کش خاصی برای عفونت های کرونا ویروس وجود ندارد. فیلم پیشرفت کرونا گویا این واقعیت است. دستورالعمل مراقبت بیمار مشکوک به کورونا ویروس جدید را وزارت بهداشت و درمان منتشر نموده است. یک کرونا ویرا باعث شیوع جهانی و سندروم تنفسی حاد بسیار سخت(SARS) در سال ۲۰۰۲ شد. کرونا ویروس های جانوری موجب بیماری در حیوانات اهلی می شوند که از نظر اقتصادی اهمیت دارند و در حیوانات پست باعث عفونت های پایدار در میزبانهای طبیعی خود می گردند. چون کشت کرونا ویروس های انسانی مشکل است ، به همین علت خصوصیات آنها به خوبی شناخته نشده است. به گزارش “ورزش سه” تعدادی ورزشکار نیز به این بیماری دچار شده بودند.دو گروه آنتی ژنی از کرونا ویروس های انسانی به نام نژاد ۲۲۹EوOC43 وجود دارند. کرونا ویروسی که در سال ۲۰۰۲ از مبتلا به سندروم حاد تنفسی (سارس) جدا شد ، در گروه ۲ به عنوانOC43 قرار دارد. کرونا ویروس های حیوانات اهلی و جوندگان در این دو گروه قرار دارند. گروه متمایز آنتی ژنی دیگری (سومین گروه) یافت شده است به نام ویروس برونشیت عفونی مرغ ها که به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است . به نظر می رسد که نا هم تیپی عمده آنتی ژنی در بین نژادهای یک گروه یعنی نژاد ۲۲۹E وجود دارد. واکنش متقاطع بین برخی از نژادهای انسانی با بعضی از نژادهای جانوری وجود دارد. بعضی از این ویروس ها دارای هماگلوتینین می باشند
در آزمایشگاه ویروس شناسی دکتر ناجی جهت تشخیص آن از تست سریع ویرال به روش مولکولار استفاده می شود. در آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری تست های تشخیص بیماریهای ویروسی با تعرفه دولتی انجام می شوند.زمان جوابدهی تستها از بیست و چهار ساعت لغایت هفتاد و دو ساعت می باشد. به منظور ارتقا سطح بهداشت جامعه طرح تحول سلامت به دستور رهبر عظیم الشأن ایران اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به شخص رئیس جمهور ، مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی و وزارت بهداشت و درمان ابلاغ گردید و در سراسر ایران راه اندازی گردید و در بیمارستان مسیح دانشوری که قطب علمی سل و بیماریهای ریوی در ایران می باشد نیز در حال اجرا است. به این منظور تستهای تشخیصی ویروس شناسی انواع ویروسهای بیماریزا با هزینه اندک و نرخ دولتی و در زمان جوابدهی سریع در آزمایش گاه ویروس شناسی دکتر ناجی انجام می شود. در آزمایشگاه ویروس شناسی پزشکی مسیح دانشوری بیماری آنفلوانزا به روش تست ویروسی مولکولار سه روزه و با تعرفه دولتی انجام می شود.در تست تشخیصی مربوط به نمونه های اورژانسی مانند نمونه مایع نخاع یاCSF زمان جوابدهی به کمتر از زمان بیست و چهار ساعت کاهش می یابد. دکتر سید علیرضا ناجی ریاست مرکزVRC را به عنوان قطب ویروس شناسی کشور و تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیvrc.sbmu در مرکز ـآموزشی پژوهشی درمانی سل و بیماریهای ریوی و با آدرس اینترنتیvrc.sbmu.ac.ir به عهده دارند

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=4317
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای قرارگاه پدافند زیستی در اندیمشک راه ‌اندازی شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.