تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

همکاری منطقی نهادهای مختلف از رمزهای موفقیت مجموعه‌های دادگستری و شورای حل اختلاف است

  • کد خبر : 4599
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
همکاری منطقی نهادهای مختلف از رمزهای موفقیت مجموعه‌های دادگستری و شورای حل اختلاف است

اندیمشک نوین: رحیمی بهمن‌یاری همکاری و همفکری منطقی ادارات، سازمان‌ها و نهادها را از رمزهای موفقیت مجموعه‌های دادگستری و شورای حل اختلاف برشمرد و گفت: عدم تعامل و ارتباط ادارات و دستگاه‌ها با مجموعه دادگاه باعث بروز برخی مشکلات می‌شود.

اندیمشک نوین: رحیمی بهمن‌یاری همکاری و همفکری منطقی ادارات، سازمان‌ها و نهادها را از رمزهای موفقیت مجموعه‌های دادگستری و شورای حل اختلاف برشمرد و گفت: عدم تعامل و ارتباط ادارات و دستگاه‌ها با مجموعه دادگاه باعث بروز برخی مشکلات می‌شود.

 

به گزارش اندیمشک نوین، خداکرم رحیمی بهمن‌یاری، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید آیت‌الله بهشتی اظهار کرد: مجموع ورودی پرونده‌های کیفری و حقوقی در سال گذشته، ۱۳ هزار و ۵۳۱ فقره پرونده بوده که در سال جاری با اختلاف ورودی سه‌هزار و ۱۴۶ فقره، به تعداد ۱۱ هزار و ۳۸۵ پرونده رسیده است.

 

رئیس دادگستری اندیمشک افزود: مجموع محاکم حقوقی و کیفری و شورای حل اختلاف در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۴۳ فقره پرونده بوده و در سه ماه اول سال جاری، ورودی پنج‌هزار و ۹۱۳ فقره بوده است.

وی اذعان داشت: موجودی کل مجموعه دادگاه اندیمشک تا تاریخ ۲۶ خرداد سال جاری یک‌هزار و ۸۱۶ فقره بوده که این نشان دهنده تلاش کارکنان این مجموعه از نظر نزدیک بودن وقت رسیدگی، عدم اطاله دادرسی، تعداد و آمار محکوم‌ها و سطح نگهداری از پرونده‌ها است.

رحیمی بهمن‌یاری با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر ۶ هزار و ۵۷۱ فقره پرونده حقوقی و کیفری به مجموعه شورای حل اختلاف وارد شده است تصریح کرد: از مجموع این تعداد، از پرونده‌های حقوقی ۶۴۱ فقره به صلح و سازش و سه‌هزار و ۲۵۱ فقره نیز منجر به صدور حکم شده است.

وی با بیان اینکه در پرونده‌های کیفری، ۸۰۴ فقره صلح و سازش و یک‌هزار و ۷۴۴ فقره هم عدم صلاحیت شده‌اند عنوان کرد: تعداد کل پرونده‌های کیفری و حقوقی مختومه در یک سال ۶ هزار و ۴۵۲ فقره بوده و ۹۸۹ پرونده نیز باقی مانده در شورای حل اختلاف است.

رئیس دادگستری اندیمشک همکاری و هم‌فکری منطقی ادارات، سازمان‌ها و نهادها را از رمزهای موفقیت مجموعه‌های دادگستری و شورای حل اختلاف برشمرد و بیان کرد: عدم تعامل و ارتباط ادارات و دستگاه‌ها با مجموعه دادگاه باعث بروز برخی مشکلات می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی می‌توانند نقش موثری را در پرورش افراد جامعه، جرم‌زدایی و کاهش اطاله دادرسی، ورودی پرونده‌ها و جرائم ایفا کنند.

رحیمی بهمن‌یاری اضافه کرد: قوه قضائیه طی سال‌های اخیر در مسئله پیشگیری از وقوع جرائم اقدامات موثری را در جهت کاهش آمار ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها انجام داده است.

وی افزود: دادگستری اندیمشک به اقدامات مختلف قضایی از جمله مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و زمین‌خواری پرداخته است.

رئیس دادگستری اندیمشک با اشاره به اینکه ظرفیت این مجموعه،۷۰ درصد چارت سازمانی قضایی و اداری است اذعان داشت: این مجموعه مسائلی همچون کمبود فضا جهت افزایش شعبه‌ها و ۳۰ درصد کمبود نیرو دارد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون اقدامات مختلفی در دادگستری اندیمشک از جمله انجام عملیات ضدعفونی به‌صورت مستمر و ایجاد شرایطی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

رحیمی بهمن‌یاری یاد آور شد: تجدید میثاق با شهدا، دیدار با امام جمعه و فرماندار و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان دادگستری شهرستان اندیمشک همزمان با هفته قوه قضائیه انجام شد.

 

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=4599
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای همکاری منطقی نهادهای مختلف از رمزهای موفقیت مجموعه‌های دادگستری و شورای حل اختلاف است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.