تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هوای چهار شهر خوزستان در وضعیت ناسالم

  • کد خبر : 4867
  • 10 مهر 1399 - 0:42
هوای چهار شهر خوزستان در وضعیت ناسالم

به گزارش اندیمشک نوین، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس آخرین پایش سطح کیفی هوای کشور، شاخص هوا در آبادان ۱۸۰، اهواز ۱۱۲، اندیمشک ۱۰۸ و دزفول ۱۰۲‌ای کیو آی است. محمد جواد اشرفی افزود: عدد این شاخص در آبادان نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای همه گروههای سنی و در […]

به گزارش اندیمشک نوین، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس آخرین پایش سطح کیفی

هوای کشور، شاخص هوا در آبادان ۱۸۰، اهواز ۱۱۲، اندیمشک ۱۰۸ و دزفول ۱۰۲‌ای کیو آی است.

محمد جواد اشرفی افزود: عدد این شاخص در آبادان نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای همه گروههای سنی و در دیگر شهرای ذکر شده نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

براساس اعلام شاخص‌های آلودگی هوا، هرگاه میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون موجود در هوا از روی عدد ۱۰۰ عبور کند، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم شده و این افراد نباید در فضای باز به فعالیت طولانی مدت بپردازند.

گروه‌های حساس شامل شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. این اقشار جامعه همزمان با افزایش غلظت آلاینده‌ها بیش از دیگران در معرض خطرات آلودگی هوا هستند.

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست چنانچه ذرات کمتر از دو و نیم میکرون (AQI) کمتر از ۱۰۰ میکروگرم در هر متر مکعب باشد هوا سالم است، اگر ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ برای همه گروه‌های سنی هوا ناسالم می‌شود و چنانچه این عدد از ۲۰۱ بیشتر باشد کیفیت هوا برای همه گروه‌های سنی خطرناک و بحرانی می‌شود.
لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=4867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.