تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شریعتی آدرس گلابی های باغ برجام را به خوزستانی ها بدهد!

  • کد خبر : 4879
  • 11 مهر 1399 - 23:34
شریعتی آدرس گلابی های باغ برجام را به خوزستانی ها بدهد!

اندیمشک نوین: اکنون در چنین شرایطی که افکار عمومی، اصلاح طلب و اصولگرا، اذعان به ناکارآمدی برجام و سیاست های دولت داشتند، استاندار خوزستان نظر دیگری دارد و برجام را سودمند برای استان معرفی می کند.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب، ۲۳ تیرماه ۹۴ که پس از چند دور مذاکرات طولانی و نفس گیر، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) میان ایران و کشورهای ۵+۱ به امضاء رسید، به باور بسیاری دربهای سعادت به روی ملت ایران باز شد.
دولت یازدهم که با شعار تعامل سازنده همراه با تدبیر و امید پیروز انتخابات سال ۹۲ شده بود، برجام را سنگ بنای تمامی تصمیمات خود برای کشور قرار داد از آن به عنوان حلال مشکلات کشور نام برد.
اما پس از اجرای کامل و سریع برجام از سوی ایران، طرف های غربی به اصطلاح دبه کردند و نه از سرمایه گذاری های کلان خبری شد و نه از کانال های مالی، اینگونه بود که دولت تدبیر ماند و راکتورهای بتن ریزی شده!
مدتی بعد نیز پس از روی کار آمدن ترامپ، آمریکا رسماً از برجام خارج شد تا با خروج این موجود مزاحم، همه نگاه ها به اروپا باشد. اروپایی که فقط قول داد و قول داد تا کار به سیاست نفت در برابر دارو و غذا برسد و امروز عملاً برجامی وجود نداشته باشد.
شریعتی: خوزستان بیشرین سود را از برجام برد!
اما اکنون در چنین شرایطی که افکار عمومی، اصلاح طلب و اصولگرا، اذعان به ناکارآمدی برجام و سیاست های دولت داشتند، استاندار خوزستان نظر دیگری دارد و برجام را سودمند برای استان معرفی می کند.
غلامرضا شریعتی روز دوشنبه ۸ مهرماه ۹۹، در جلسه ای با مدیرعامل خبرگزاری دولت، گفت: این استان با گشایش‌هایی که در برجام ایجاد شد، بیشترین سود را با راه‌اندازی واحدهای صنعتی نوین و حجیم برد و مردم از عایدات آن بهره‌مند شدند.
اظهارنظری عجیب که ما را به یاد گلابی های باغ برجام در سخنان رئیس جمهور می اندازد!
این درحالی است که اگر امروز به وضعیت خوزستان نگاه کنید، موضوعات زیرساختی مانند فاضلاب، مشکلات کارگری، مشکلات صنایع بزرگ و مصاعب فروش و صادرات محصولات شان، مشکلات زیست محیطی و بیکاری جوانان در صدر اخبار کشور طی ماه های گذشته بوده است.
خوزستان در موضوع تحریم از سایر استان های کشور بیشتر آسیب می بیند
این اظهارات عجیب شریعتی درحالی رسانه ای شده است که حدوداً یکسال پیش و قائم مقام معاونت اقتصادی استاندار خوزستان، خوزستان را آسیب پذیرترین استان کشور در بحث تحریم ها عنوان کرده است.
یداله مهرعلی زاده با اعلام این خبر گفته: استان خوزستان در موضوع تحریم از سایر استان های کشور بیشتر آسیب می بیند، زیرا از یک جهت استان خوزستان استانی دولتی است و از جهت دیگر تقریبا ۵۰% درصد بودجه استان از طریق درآمدهای نفتی تامین می شود (استان های کشور به طور متوسط ۲۵% از بودجه خود را از درآمدهای نفتی تامین می نمایند. لذا کاهش رشد اقتصادی پیش بینی شده در استان خوزستان نسبت به سایر استان ها دو برابر می باشد).
قطعاً اینگونه اظهارنظرها و مجیزگویی ها از سوی استاندار خوزستان برای خدمات دولتی که در افکار عمومی جایگاه خاصی ندارد و از آن بدتر دفاع از برجامی که اکنون جنازه ای بیشتر از آن نمانده، شاید اظهارنظری عجیب باشد اما پشت پرده ای دارد که میتواند مقصد بعدی مدیریت شریعتی در صورت موافقت رئیس جمهور را بهبود بخشد.
لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=4879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0