تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

کودکان کار در اندیمشک شناسایی و ساماندهی می‌شوند

  • کد خبر : 4959
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲:۱۶
کودکان کار در اندیمشک شناسایی و ساماندهی می‌شوند

اندیمشک نوین: بیروم وند گفت: اجرای طرح شناسایی و جمع آوری کودکان کار به منظور حمایت اجتماعی از آن‌ها در دستورکار قرار دارد.

به گزارش اندیمشک نوین، فرحناز بیروم وند رئیس اداره بهزیستی اندیمشک گفت: پیرو جلسه کمیته آسیب‌های اجتماعی این شهرستان که با حضور فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان برگزار شد، با دستور قضایی دادستان اندیمشک اجرای طرح شناسایی و جمع آوری کودکان کار جهت حمایت اجتماعی از آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در این طرح، تیم سیار مرکز کودک کار شامل؛ مرکز حمایتی-آموزشی کودک و خانواده متشکل از مددکار، روانشناس و اورژانس اجتماعی به شناسایی و جمع آوری این کودکان در معابر، چهارراه‌ها و اماکنی که معمولا کودکان حضور دارند و اغلب به مشاغلی همچون تکدی‌گری، پاک کردن شیشه‌ها و … مشغول هستند، می‌پردازند.

کودکان کار در اندیمشک شناسایی و ساماندهی می‌شوند

بیروم وند بیان داشت: کودکان کار پس از شناسایی و تحویل به خانواده، تذکرات لازم به خانواده‌ها مبنی بر جلوگیری از تکدی گری و کارکردن در مشاغل مذکور را ارائه می‌دهند، ضمن اینکه شرایط معیشتی خانواده‌های آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اقدامات لازم برای توانمندسازی آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک تصریح کرد: ارتقای کیفیت زندگی کودکان کار و خانواده‌های آن ها، ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی، شناسایی کودکان کار بازمانده از تحصیل و معرفی به آموزش و پرورش، توزیع بسته‌های آموزشی و لوازم التحریر، انجام تست HIV جهت کودکان و خانواده، اجرای طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع ویروس کرونا با هدف کاهش ابتلای کودکان کار و خیابان به این ویروس و توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله خدمات گروه سیار مرکز کودک کار این شهرستان به شمار می‌رود.

کودکان کار در اندیمشک شناسایی و ساماندهی می‌شوند

 

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=4959
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کودکان کار در اندیمشک شناسایی و ساماندهی می‌شوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.