تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نمایندگان خوزستان، صدای دانش آموزان محروم را به گوش دولت برسانند/ کمک های خیرین،تلنگری برای مسئولان است

  • کد خبر : 5168
  • 29 آبان 1399 - 0:05
نمایندگان خوزستان، صدای دانش آموزان محروم را به گوش دولت برسانند/ کمک های خیرین،تلنگری برای مسئولان است

اندیمشک نوین: حسین اسدی گفت: شایسته نیست فرزندان مسئولین خارج از کشور درس بخوانند و دانش آموزان ما زیر کپر و یا مدارس سنگی که آمارش در خوزستان کم نیست، ادامه تحصیل دهد.

به گزارش اندیمشک نوین، حسین اسدی راهبر آموزشی شهرستان اندیمشک  پیرامون کمک دو میلیاردی خود به مدارس برخی شهر ستان ها اظهار داشت: سال ۱۳۹۴ معلم نمونه کشور و سال ۱۳۹۱ معلم نمونه خوزستان شدم و حدود ۱۱ مقام در استان و کشور دارم البته انسان باید پیش خدا نمونه باشد، امروز که ارث خوبی به ما رسید می توانستیم رفاه و تجملات را برای خودمان رقم بزنیم اما ترجیح دادیم یک قلب بسیار شیک داشته باشیم.

اسدی افزود: خداوند ما را در راهی گذاشت تا بتوانیم با این مبلغ ارث، دانش آموزانی که با محرومیت دست و پنجه نرم می کردند، دانش آموزانی که بخاطر نداشتن یک گوشی ترک تحصیل کرده بودند و دانش آموزانی که با مشکلات اقتصادی خانواده هایشان افسرده شده بودند را تا حدودی دلشاد کنیم .

این خیر اندیمشکی گفت: بخشی از دومیلیارد ارثی که به بنده تعلق گرفت صرف تهیه ۱۵۳ تبلت و گوشی برای دانش آموزان شد در حالیکه خبرگزاری فارس به اشتباه ۱۴۳ تبلت را رسانه ای کردند، برخی از رسانه ها باعنوان معلم اهوازی از اقدام من یاد کردند، درحالیکه زادگاه و محل زندگی ام اندیمشک است هرچند ترجیح می دهم معلم دانش آموزان خوزستانی باشم و برای نوجوانان خوزستانی تا جان دربدن دارم در جهت رفع مشکلات و یادگیری شان کاری انجام دهم.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از این مبلغ، صرف کمک به مستاجرین، کمک به بیماران خاص ، رفع مشکلات مدارس محروم اندیمشک و برخی از مدارس دزفول از پانصد هزار تا ۲۰ میلیون تومان شد، همچنین ۳۰ هزار ماسک به خانواده های محروم اهدا کردم، و اکنون هم پیگیر مدرسه سازی در مناطق محروم هستم که امیدوارم خداوند این کمک های ناچیز را از ما قبول کند.

اسدی عنوان کرد: اگرچه آموزش و پرورش خوزستان خیرین را شناسایی می کنند تا مشکل مدارس را حل نمایند اما کمک خیرین کفاف این همه محرومیت را نمی دهد لذا می طلبد مسئولین و نمایندگان مجلس و خبرگان در کسب بودجه بیشتر تلاش نمایند ، باید جهاد کرد تا دانش آموز ما برای درس خواندن کم نیاورد و افسرده نشود و خدای ناکرده دست به اقدامات ناهنجاری نزند که غیر از این بشود، مصبیت است.

وی اضافه کرد: ما با چشمان خودمان شاهد هستیم وقتی به دانش آموز گوشی داده می شود تا در سامانه شاد تحصیلش را ادامه دهد، مانند این است که دنیا را به او داده باشید و انگیزه می گیرد، اسف بار است دانش آموز ما برای چند میلیون هزینه گوشی ترک تحصیل کند.

اسدی گفت: آموزش و پرورش در این بازه زمانی که به دلیل شیوع کرونا، آموزش آنلاین باب شده است باید تلاش وافری در جهت شناسایی دانش آموزان محروم و بی بضاعت نماید تا کاستی هایشان را رفع نماید.

راهبر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: دولت و متولیان آموزشی در استان باید از وجود شرکت ها و صنایع بزرگ در خوزستان که بودجه کل کشور را تامین می نماید، درصدی را برای دانش آموزان بی بضاعت در نظر بگیرند، می بایست برای رفع محرومیت آن هم در بخش تعلیم و تربیت دانش آموزان خوزستانی جهاد کرد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان دانش آموزان بی بضاعت بسیارند، لذا رفع محرومیت در خوزستان نیازمند عزم ملی است، نمایندگان مجلس باید صدای محرومیت دانش آموزان خوزستانی را برسر مسئولین فریاد بکشند.

اسدی اضافه کرد: افرادی که کلیپ های بنده را از طریق رسانه ها و فضای مجازی مشاهده کردند برای کمک تماس گرفتند حتی از صلیب سرخ جهانی،گروه های بین الملل پیام محبت آمیز فرستادند، یکی از پیام های تاثیر گذار این بود که حسین جان به کمکت خواهیم شتافت . این اقدامات،برای بیدارکردن مسئولان تلنگر است همه باید تلاششان را مضاعف کنند.

وی ادامه داد: رسانه ای شدن اقدامات خیرخواهانه معلمین باعث شده که خیرین دیگر نیز به کمک دانش آموزان بیایند اما سهم دولت و مسئولینی که صندلی های خدمت را تصاحب کرده اند ،چه می شود؟

اسدی تصریح کرد: باید مسئولین استان و نمایندگان مجلس به دنبال فشار به این دولت باشند البته ما به اقدامات اصولی اعتقاد داریم نه سر و صدایی که به جایی نرسد، باید از افت تحصیلی جلوگیری شود توصیه می کنیم بودجه ای را برای تحصیل دانش آموزان علی الخصوص محصلین نیازمند در نظر بگیرند .

وی گفت: مسئولین پاسخگوی دانش آموزی که خانواده اش روزانه ۵۰ هزار تومان درآمد دارند تا مواد غذایی شان را تامین کنند باشند، مگر هزینه تبلت ها چقدر می شود که دولت از در نظر گرفتن بودجه ای برای دانش آموزان ، عاجز است.

راهبر آموزش و پرورش ادامه داد: در کشوری که مردمانش با عزت زندگی می کنند تا خدشه ای بر انقلاب و ایرانمان وارد نشود باید عدالت حرف اول را بزند، نه اینکه فرزندان مسئولین خارج از کشور درس بخوانند و دانش آموزان ما زیر کپر و یا مدارس سنگی که آمارش در خوزستان کم نیست، ادامه تحصیل دهد.

وی تصریح کرد: مردم اندیمشک پای نظام و رهبرشان ایستاده اند، ماه گذشته بود که پیگر شهید مدافع حرم شهید نظری را تشییع کردند تا انقلاب بیمه شود، شایسته مردم خوزستان نیست که فرزندانشان از آموزش محروم بمانند.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=5168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.