تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

دو میلیون کیت تست سریع کرونا وارد خوزستان شد

  • کد خبر : 5197
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
دو میلیون کیت تست سریع کرونا وارد خوزستان شد

اندیمشک نوین: فرهاد ابول نژادیان از تهیه دو میلیون کیت تست سریع کرونا خبر داد و گفت: انجام این تست‌ها از هفته آینده در خوزستان آغاز می‌شود.

به گزارش اندیمشک نوین، فرهاد ابول نژادیان در سومین نشست فصلی رئیس و مدیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: ۲ میلیون کیت تست سریع کرونا تهیه شده و از هفته آینده انجام تست‌های سریع در خوزستان آغاز می‌شود که موارد شناسایی کووید ۱۹ افزایش یافته و نیاز به قرنطینه خانگی بیشتر احساس خواهد شد.

وی پیرامون قرنطینه مبتلایان، افزود: در ستاد کرونا، در خصوص به کارگیری هتل‌ها، مهمانسراها و دیگر ظرفیت‌های قابل استفاده به منظور قرنطینه بیماران، بحث‌هایی مطرح و تصمیماتی گرفته خواهد شد.

ابول نژادیان گفت: با تلاش‌های انجام شده در حوزه های مختلف بهداشت و درمان و همچنین همکاری مردم و ارگان های مختلف، وضعیت کرونا در استان خوزستان ثبات نسبی دارد، اما با سرد شدن هوا شرایط می‌تواند سخت‌تر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: هوا در خوزستان هنوز سرد نشده است و این احتمال جدی وجود دارد در صورت کاهش دما، کنترل کرونا سخت تر شود، بنابراین مردم باید بیشتر از قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند که تا پیش از سرد شدن هوا، بتوانیم کنترل بیشتری روی کرونا داشته باشیم.

وی پیرامون وضعیت بیمارستان های معین ویژه بستری مبتلایان به کرونا، عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک هزار و ۲۰۰ تخت بستری عادی و ۳۵۰ تخت مراقبت‌های ویژه به منظور مراقبت از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۶۰۰ تخت بستری عادی و ۲۸۰ تخت مراقبت‌های ویژه اشغال شده است.

ابول نژادیان افزود: به عبارتی در حال حاضر۵۰ درصد از تخت‌های عادی بستری و ۸۰ درصد از تخت‌های مراقبت های ویژه اختصاص داده شده به کرونا، تکمیل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیرامون مطالبات کادر درمان نیز اظهار کرد: تلاش هایی برای به روزترشدن پرداخت ها در مجموعه دانشگاه صورت گرفته و در چند روز اخیر سه کارانه کادردرمان پرداخت شده است و در یک تا ۲ هفته آینده نیز مبالغی به پرسنل بهداشت و درمان پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدیران شبکه ها و روسای بیمارستان ها درآمد ماهیانه مجموعه خود را بررسی کنند، و به صورت مستمر گزارش درآمد بخش های مختلف را از مسئول درآمد دریافت کنند و با شناسایی وضعیت درآمدی بیمارستان‌ها، تصمیماتی برای افزایش درآمد اتخاذ کنند.

ابول نژادیان با بیان اینکه برقراری کلینیک‌های ویژه در شهرستان ها نیز جدی گرفته شود، گفت: در کلینیک‌های ویژه مردم باید خدمات ارزان قیمت دریافت کنند، البته باید برای بیمارستان‌ها درآمد داشته باشد، در این کلینیک‌ها استفاده از پزشکان طرحی نسبت به پزشکان ساعتی اولویت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز که می بایست در ستاد ملی کرونا حاضر می شد، پیش از ترک جلسه دستور داد در ادامه نشست تکالیف واحد مختلف زیر مجموعه دانشگاه در ارتباط با کرونا از سوی معاون بهداشتی مشخص شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار مرگ های زودرس در خوزستان ۱۹ درصد است و بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری های مزمن می‌تواند در کنار طولانی تر شدن دوره کرونا، مرگ و میر خوزستان را در آینده بالا ببرد، پس در خصوص برنامه ریزی های لازم در راستای کنترل بیماری‌های مزمن نیز بررسی‌هایی انجام شده و تصمیمات لازم گرفته شود.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=5197
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دو میلیون کیت تست سریع کرونا وارد خوزستان شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.