تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تعویق ۱۰ ماهه در دریافت حقوق کارگران شهرداری حسینیه

  • کد خبر : 5309
  • 01 دی 1399 - 15:37
تعویق ۱۰ ماهه در دریافت حقوق کارگران شهرداری حسینیه

اندیمشک نوین: شهردار حسینیه با اشاره به نبود درآمد پایدار شهرداری، گفت: دستمزد کارگران شهرداری حسینیه ۱۰ ماه به تعویق افتاده است.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از مهر، حسین محسنی اظهار کرد: شهرداری شهر حسینیه از توابع شهر اندیمشک به دلیل محرومیت و نیز عدم ساخت‌وساز با مشکلات مالی در پرداخت دستمزد روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه بخش عمده شهروندان در شهر حسینیه تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، افزود: شهرداری حسینیه به دلیل پوشش شهروندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی در حوزه عوارض نوسازی عملاً درآمد ندارد.

شهردار حسینیه با اشاره به اینکه شهرداری درآمد پایداری ندارد، گفت: در حوزه تأمین هزینه‌های جاری شهرداری باید حمایت از این نهاد انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در صورت پرداخت کمک ۵۰۰ میلیون تومانی دو ماه از دستمزد معوق کارگران شهرداری حسینیه پرداخت می‌شود، گفت: بی حمایتی از کارگران مشکلات فراوانی را در جامعه به وجود خواهد آورد.

حسینی از تأخیر دریافت ۱۰ ماهه دستمزد کارگران شهرداری ابراز تأسف و شرمندگی کرد و افزود: ۱۲ ماه از آخرین دریافت حقوق شهردار می‌گذرد و تا زمانی که مشکل دریافت دستمزد همکاران حل نشود، من نیز به عنوان شهردار دریافتی نخواهم داشت.

شهردار حسینیه عنوان کرد: ۲۹ نفر نیروی کار در قالب نیروهای رسمی و پیمانکار در شهرداری حسینیه در حال خدمت هستند که ۱۰ ماه دریافت دستمزد کارکنان به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری از سه راه کار عوارض، سوخت و ارزش افزوده تأمین می‌شود، اظهار کرد: در حوزه درآمد شهرداری از عوارض خودرو و ساخت‌وساز شهرداری حسینیه ماهانه کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارد.

حسینی گفت: در حوزه ارزش افزوده و سوخت، ماهانه ۸۰ میلیون تومان به شهرداری حسینیه پرداخت می‌شود که برای تنها پرداخت حق بیمه باید ماهانه ۴۰ میلیون تومان پرداخت شود.

وی با تأکید بر اینکه ۴۰ درصد از دریافتی ارزش افزوده باید در حوزه عمرانی صرف شود، افزود: برای پرداخت حقوق ماهانه به ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار در هرماه نیاز است که در شرایط کنونی امکان‌پذیر نخواهد بود.

شهردار حسینیه در ادامه با بیان اینکه در حوزه بیمه عقب‌افتادگی ایجاد نشده است اما توان تأمین هزینه‌های جاری را ندارند، تصریح کرد: در حوزه تجهیزات و عمرانی در شرایط مطلوب قرار داریم و در اندیمشک در حال حاضر حمایت مطلوبی توسط نماینده مردم اندیمشک انجام می‌شود.

حسینی گفت: قانون ارزش افزوده از سال ۹۶ به صورت شاخص جمعیت پرداخت می‌شود که در سال‌های اخیر متناسب با افزایش حقوق‌ها ارزش افزوده افزایش پیدا نمی‌کند و این امر یک خلع قانونی و مشکل‌سازی برای شهرداری‌ها شده است.

شهردار حسینیه تصریح کرد: در حالی که برای شهرداری‌های کوچک حقوق‌ها افزایش پیدا می‌کند اما ارزش افزوده کاهش پیدا کرده و باید در این زمینه برای کمک به شهرداری‌های شهرهای با جمعیت کم با هدف ارتقای خدمت مطلوب به شهروندان و ممانعت از مهاجرت به دلیل محرومیت منابع جدید در نظر گرفته شود.

 شهر حسینیه در بخش الوار گرمسیری در میانه رشته کوه زاگرس در کنار سد بالارود و در مجاورت چاه‌های نفت در منطقه الوار گرمسیری بر محور مواصلاتی قدیم خوزستان به لرستان واقع شده است.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=5309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.