23 , خرداد, 1397

آبی‌ها در انتظار تمدید تیام ، جپاروف و ابراهیمی

اندیمشک نوین: استقلالی ها تقریبا به پایان مسیر خود در جذب بازیکنان رسیدند تا برای تمدید قراردادها آماده شوند.

اندیمشک نوین: استقلالی ها تقریبا به پایان مسیر خود در جذب بازیکنان رسیدند تا برای تمدید قراردادها آماده شوند.

به گزارش “ورزش سه”، میثم تیموری سه شنبه شب با استقلال قرار داد امضا کرد تا تقریبا خرید های استقلال در فصل نقل و انتقالات به پایان برسد. آبی ها هر چند هنوز تکلیف تمدید قراردادهای خود را مشخص نکردند اما اگر تیام ماندگار شود، آبی ها احتمالا دیگر خرید خاصی نخواهند داشت و تنها در شرایطی به بازار باز می گردند که یکی از بازیکنان این تیم در روند تمدید قرارداد به مشکل بخورد. استقلال تا به امروز با جذب دانشگر، آقاخان، سام کن، محمدی مهر و تیموری ۵ سهمیه لیگ برتری خود را استفاده کرده و تنها یک سهمیه پیش روی این تیم باقی مانده است؛ سهمیه ای که به نظر می رسد خیلی به کار آبی ها نیاید و استقلال در صورت جدایی تیام و یا بویان، به سراغ جذب بازیکن خارجی خواهد رفت.

 

ترمیم خط حمله با سبد متنوع

استقلال برای ترمیم خط حمله خود اللهیار صیاد منش، مرتضی آقاخان و روح الله باقری را جذب کرد. بازیکنانی با قابلیت های متنوع که در صورت ادامه حضور تیام، برای رسیدن به ترکیب اصلی رقابت سختی را پیش رو خواهند داشت.

آقاخان قرار است جانشین داریوش شجاعیان مصدوم باشد. از سوی دیگر قابلیت های فیزیکی این بازیکن می تواند او را تبدیل به گزینه ای مناسب برای جانشینی تیام در روزهای غیبت تیام کند. روح الله باقری و صیاد منش نیز احتمالا جانشین جابر انصاری و بهنام برزای خواهند شد تا استقلال تغییر زیادی در نیمکت خود داشته باشد.

 

خط هافبک؛ در انتظار

استقلال برای خط هافبک خود خریدی انجام نداد. بویان تقریبا رفتنی است اما آبی ها هنوز برای جانشینی این بازیکن تصمیمی ندارند. استقلال در صورتی برای خرید هافبک خارجی به بازار باز خواهد گشت که ابراهیمی، باقری یا جپاروف در این تیم باقی نمانند.

 

فعالیت پرتعداد در خط دفاع

استقلال بیشتر خرید های خود را در این منطقه انجام داد. شفر سه مهره با تجربه را برای ترمیم خط دفاعی به استقلال اضافه کرد؛ محمد دانشگر برای دفاع وسط و جانشینی پادوانی و احتمالا مجید حسینی به استقلال اضافه شد. فرشاد محمدی مهر قرار است جانشینی وریا غفوری و خسرو حیدری را تمرین کند و باید با رقابت با این دو بازیکن خود را به ترکیب اصلی برساند. میثم تیموری نیز شرایط مشابهی با دوست قدیمی خود دارد و در سمت چپ خط دفاعی، با زکی پور و سهرابیان برای رسیدن به ترکیب اصلی تمرین می کند. استقلال همچنین امید سام کن جوان را نیز برای روزهای میانی و پرفشار فصل در اختیار گرفته تا شفر نشان دهد که به دنبال ترمیم جدی خط دفاعی خود است.

 

تمدید قراردادها، مهم تر از خرید

لیست تمدیدی های استقلال شاید مهم تر از خرید های این تیم باشد. وریا غفوری، فرشید باقری، امید ابراهیمی و سرور جپاروف بازیکنانی هستند که قرارداد آنها با استقلال تمام شده و شفر خواهان تمدید قرارداد آنها شده است. هر ۴ بازیکن ستون های اصلی تیم شفر محسوب می شوند و حتی قطع همکاری یکی از انها و پیدا کردن جانشین برای آن بازیکن  ماموریت فوق العاده دشواری برای آبی ها خواهد بود. در این میان شایعاتی نیز پیرامون انتقال ابراهیمی به قطر شنیده می شود که این اتفاق می تواند بدترین خبر برای شفر باشد که حساب ویژه ای روی این بازیکن باز کرده است.

 

جوانانی برای ساخت آینده

استقلال همچنین نزدیک به ۱۰ بازیکن تیم ملی امید و جوانان را جذب کرد تا احتمالا آنها را به تیم های دیگر قرض دهد. کپی برداری از روی مدلی که چلسی، منچستر سیتی، یوونتوس و چند تیم مطرح دیگر در فوتبال روز دنیا انجام می دهند و مشخص نیست که البته با سبک فوتبالی ایران سازگار باشد.

به نظر می رسد این بازیکنان فعلا جایی در ترکیب استقلال ندارند و باید با درخشش در تیم های دیگر، خود را برای بازگشت به استقلال آماده کنند.

 

در جمع بندی خریدهای استقلال می توان اینگونه نوشت که شفر با اعتماد به ترکیب اصلی خود، به دنبال ایجاد فضای رقابتی و چالشی در تمرینات است. فضایی که حتی وریا غفوری آماده نیز در آن باید برای رسیدن به ترکیب اصلی بجنگد و البته در خط حمله نیز با جذب بازیکنان متنوع، استقلال غیر قابل مهار بودن را تمرین می کند.

 

لیست خریدهای استقلال تا پایان ۲۲ خردادماه به شرح زیر است:

مرتضی آقاخان(پیکان)، اللهیار صیاد منش(سایپا)، روح الله باقری(خونه به خونه)، محمد دانشگر(سایپا)، فرشاد محمدی مهر(پارس جنوبی جم)، میثم تیموری(پارس جنوبی جم)، امید سام کن(سپید رود رشت).

همچنین لیست خریدهای جوان استقلال به شرح زیر است:

شاهین طاهر خانی، ابوالفضل محمد حسنی، امیر محمد زالی، احمدرضا احمدوند، محمد مهدی طاهری، حیدرعلی احمدزاده و رضا آذری.