تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

۷۰ خرچنگ آب شیرین در اندیمشک رهاسازی شدند

  • کد خبر : 5341
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
۷۰ خرچنگ آب شیرین در اندیمشک رهاسازی شدند

اندیمشک نوین: رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با اشاره به کشف ۷۰ خرچنگ توسط اداره محیط زیست، گفت: ۷۰ خرچنگ آب شیرین به اندیمشک منتقل و رهاسازی شدند.

به گزارش اندیمشک نوین، سعید عیدی گماری اظهار کرد: تعداد ۷۰ خرچنگ آب شیرین از یک متخلف توسط یگان محیط زیست استان البرز کشف و ضبط شد.
وی افزود: پس از تحقیق مشخص شد که خرچنگ‌های مذکور از سرحدات مرز آبی خوزستان به لرستان توسط فرد یا افراد سودجو به صورت غیرمجاز صید و با هدف فروش به استان البرز انتقال داده شده‌اند.
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: خرچنگ‌های در اسارت پس از هماهنگی به عمل آمده با یگان محیط زیست استان البرز و تیمار اولیه توسط دامپزشک به زیستگاه اصلی خویش بازگشت داده شدند.
وی با اشاره به رهاسازی ۷۰ عدد خرچنگ در سواحل شنی، تصریح کرد: خرچنگ‌ها از خانواده بندپایان و به دلیل لاک سخت‌پشتی ( کاراپاس ) و پنج جفت پای بندبند استخوانی در جرگه سخت‌پوستان محسوب می‌شوند.
عیدی گماری عنوان کرد: خرچنگ‌ها همه چیز خوار بوده و شرایط آب و هوایی گرم را بهتر می‌پسندند؛ همچنین دارای خواب زمستانی دو تا سه ماهه هستند.
وی افزود: ابعاد خرچنگ‌ها متفاوت و از حدود یک سانتی‌متر تا طول پای پنج متر در سواحل دیده شده‌اند.
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: خرچنگ‌ها به پهلو حرکت کرده و با یک جفت پا جلویی انبر مانند، طعمه خود را صید و در مواقع خطر نیز قادر هستند با همین انبرها ، بخشی از اندام حرکتی دیگر خود را شجاعانه قطع و با این حربه از دست دشمن بگریزند.
به گزارش خبرنگار مهر ، ساحل شنی رودخانه دز در پهنای شهر اندیمشک محلی امن برای زیستگاه خرچنگ‌های آب شیرین در استان خوزستان است.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=5341
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۷۰ خرچنگ آب شیرین در اندیمشک رهاسازی شدند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.