11 , اردیبهشت, 1397

پذیرایی از کبوتر عراقی در اداره محیط زیست اندیمشک

اندیمشک نوین: رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: کبوتر پلاک‌دار کشور عراق که از گونه با ارزش مسافتی است، توسط شکارچی غیر مجاز زخمی و از ادامه سفر بازماند. به گزارش اندیمشک نوین، سعید عیدی گماری  با بیان اینکه کبوتر مسافرتی از گونه‌های ارزشمند محسوب می‌شود، اظهار کرد: کبوتر پلاک‌دار عراقی در پای راست خود […]

اندیمشک نوین: رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: کبوتر پلاک‌دار کشور عراق که از گونه با ارزش مسافتی است، توسط شکارچی غیر مجاز زخمی و از ادامه سفر بازماند.

به گزارش اندیمشک نوین، سعید عیدی گماری  با بیان اینکه کبوتر مسافرتی از گونه‌های ارزشمند محسوب می‌شود، اظهار کرد: کبوتر پلاک‌دار عراقی در پای راست خود به لاتین نام کشور عراق را دارد که توسط شکارچی غیر مجاز از ادامه سفر بازماند و بعد از در اختیار گیرفتن، به اداره محیط زیست برای تیمار و نگهداری منتقل شد .
وی اظهار کرد: این نوع کبوتر توانایی طی مسیرهای طولانی را داشته و این مسافر عراقی پس از درمان و رسیدگی، سفر خود را پی خواهد گرفت و به دامان طبیعت پس از تیمار و نگاه‌داری باز خواهد برگشت .
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک عنوان کرد: تندباد روزهای ابتدای هفته خوشبختانه به مناطق حفاظت شده در شهرستان آسیبی وارد نکرده است .
وی افزود: لانه برخی پرندگان در فضای سبز شهری از جمله کمجشک و بلبل بر اثر تندباد به پایین درختان سقوط کرد که توسط شهروندان و به ویژه جوانان شاهد رسیدگی و قرار دادن لانه‌ها بر سر شاخ‌های درختان بودیم .