تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

رهگیری و مراقبت از ۷۸۰ بیمار اندیمشکی در راستای طرح شهید سلیمانی

  • کد خبر : 5493
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱:۰۷
رهگیری و مراقبت از ۷۸۰ بیمار اندیمشکی در راستای طرح شهید سلیمانی

اندیمشک نوین: کاظمی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی در شهرستان اندیمشک در حال انجام است گفت: در همین راستا تاکنون ۷۸۰ بیمار اندیمشکی رهگیری و درمنزل مراقبت شده‌اند.

به گزارش اندیمشک نوین، فریدون کاظمی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: این طرح به منظور مدیریت و کنترل همه‌گیری ویروس کرونا، از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی‌های بین بخشی ادارات و دستگاه‌های دولتی و مردمی و با بهره‌گیری از کارشناسان مرکز بهداشت و با کمک نیروی‌های داوطلب ناحیه مقاومت بسیج، نیروهای داوطلب هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی از نیمه دوم آذرماه سال جاری در شهرستان اندیمشک آغاز شده و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت اندیمشک افزود: در این طرح تیم‌های رهگیری و مراقبت در منزل، تیم‌های نظارتی و حمایتی در سطح کلیه نقاط شهری، روستایی و عشایری شهرستان اندیمشک وظیفه شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا، رهگیری بیمار و اطرافیان در منزل، انجام تست سریع تشخیص کرونا در منزل و همچنین حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان، مادران باردار و بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی، سرطان‌ها و بیماران کلیوی را بر عهده دارند.

وی اذعان کرد: تیم‌های نظارتی در سطح محله‌ها و مناطق شهری و روستایی از اماکن عمومی، ادارات، بانک‌ها و صنوف مختلف بازدید کرده و در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تذکر و درصورت لزوم افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند تا تحت پیگرد قرار گیرند.

کاظمی با بیان اینکه در همین راستا تاکنون ۷۸۰ مورد بیمار رهگیری و در منزل مراقبت شده‌اند تصریح کرد: ۶۶۵ مورد تست تشخیصی سریع برای شناسایی افراد بیمار در منزل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه توسط تیم‌های نظارتی ۳۸۷۰ بازدید صورت گرفته که ۳۵۲ مورد تخلف از پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده است عنوان کرد: ۸۹ خانوار دارای بیمار از بسته حمایت‌های غذایی بسیج و هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت اندیمشک در پایان از شهروندان اندیمشکی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی قدردانی کرد و یاد آور شد: لازم است بتوانیم در پیشبرد اهداف طرح شهید سلیمانی و کنترل ویروس کرونا موفقیت بیشتری را کسب کنیم.

 

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=5493
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رهگیری و مراقبت از ۷۸۰ بیمار اندیمشکی در راستای طرح شهید سلیمانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.