تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

تصویب چهار آذر به عنوان روز مقاومت اندیمشک در شورای فرهنگ عمومی کشور

  • کد خبر : 5497
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
تصویب چهار آذر به عنوان روز مقاومت اندیمشک در شورای فرهنگ عمومی کشور

اندیمشک نوین: نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار آذر به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شد اما تایید نهایی آن باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد.

به گزارش اندیمشک نوین: فریدون حسنوند افزود: تصویب نهایی این روز منوط به تایید در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و با توجه به مطالبه دیرینه مردم ، انتظار داریم این روز در این مرحله نیز تصویب و در نهایت در تقویم رسمی کشور ثبت شود.
وی بیان کرد: چند سال است که پیگیر تحقق خواسته مردم شهید پرور و مقاوم این شهرستان برای ثبت این روز در تقویم رسمی کشور هستیم.
وی گفت: مردم قهرمان اندیمشک در چهار آذر ۱۳۶۵ با حمله وحشیانه ۵۴ فروند جنگنده هوایی دشمن به مدت یکساعت و ۴۵ دقیقه حماسه‌ای ستودنی از جنس مقاومت و پایداری خلق کردند.
وی با بیان اینکه در این روز بیش از ۷۰۰ نفر شهید یا مجروح شدند افزود: دشمن در این حمله هوایی مدارس و بیمارستان ها را نیز هدف قرار داد اما مردم‌ شهید پرور اندیمشک به رغم دیدن پیکر مطهر فرزندان خود در این حمله هوایی ؛ استقامتی ستودنی از خود به نمایش گذاشتند.
حسنوند گفت:تحقق این‌ مطالبه مردم شهید پرور اندیمشک در واقع قدردانی از حماسه ایثار و شهادت طلبی مردمی است که با نهایت اعتقاد و ولایتمداری در همه عرصه‌های دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب در میدان‌های مختلف حضور داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=5497
  • ارسال توسط :
  • 6 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تصویب چهار آذر به عنوان روز مقاومت اندیمشک در شورای فرهنگ عمومی کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.