11 , اردیبهشت, 1397

تامین مالی نیروگاه های اندیمشک و امیدیه با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات توسط بانک صنعت و معدن

اندیمشک نوین: علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : بانک صنعت و معدن احداث نیروگاه های اندیمشک و امیدیه ، با ظرفیت جمعا ۱۵۰۰ مگاوات را تامین مالی می کند به گزارش اندیمشک نوین، افخمی که در سفر به استان خوزستان ، در دیدار با غلامرضا شریعتی استاندار […]

اندیمشک نوین: علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : بانک صنعت و معدن احداث نیروگاه های اندیمشک و امیدیه ، با ظرفیت جمعا ۱۵۰۰ مگاوات را تامین مالی می کند

به گزارش اندیمشک نوین، افخمی که در سفر به استان خوزستان ، در دیدار با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان سخن می گفت ضمن اعلام این خبر افزود: استان خوزستان حق بزرگی بر گردن کشور ما دارد و بانک صنعت و معدن تلاش می کند تا در حد توان خود در راستای توسعه صنعتی استان گام برداشته و از این طریق بخشی از این حق را ادا کند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد : خوشبختانه نقش این بانک تاکنون در استان خوزستان پر رنگ بوده است ، در این خصوص می توان از پتروشیمی مسجد سلیمان با تامین مالی ۴۳۲ میلیون یورو و ۷۰۰ نفر اشتغال و فولاد روهینا جنوب با ۱۰۰ میلیون یورو تسهیلات و ۴۴۵ نفر اشتغال نام برد که می توانند چهره این بخش از کشورمان را دگرگون کنند.
وی در مورد نقش بانک صنعت و معدن در حوزه نیروگاهی گفت : این بانک توانسته است ۶ هزار مگاوات از ۷۰ هزارمگاوات ظرفیت تولید برق کشور را تامین مالی کند که این رقم ۹ درصد از ظرفیت یاد شده است.
افخمی گفت : بانک صنعت و معدن در صنایع ریلی پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان ، به مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و پروژه برقی سازی قطار تهران-مشهد به میزان ۱ و نیم میلیارد دلار را تامین مالی کرده که با اتمام آن ها تحول چشمگیری در این بخش از صنایع کشورمان اتفاق خواهد افتاد.
این مدیر بانکی ضمن بیان این که تامین مالی احداث سه طرح آب شیرین کن جمعا به مبلغ ۳۶۰ میلیون دلار توسط بانک صنعت و معدن انجام شده و هر یک از آنها روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد افزود: انتظار ما این است که بتوانیم مثل کشورهای حوزه خلیج فارس استفاده بهینه ای از آب شیرین کن ها داشته باشیم.
استاندار خوزستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات بانک صنعت و معدن و نقش این بانک در توسعه صنعتی استان گفت : هرجا که سخن از سیستم بانکی است نقش بانک صنعت و معدن از برجستگی خاصی برخوردار است که این امر حاصل تلاش مسئولانه این بانک در اجرای طرح های صنعتی و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است.
شریعتی گفت : خوشبختانه مدیریت ارشد بانک صنعت و معدن مدیری باتجربه است که در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی فعالیت کرده و به مسائل و مشکلات بنگاه های تولیدی به خوبی آشناست.
وی بیان داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش صنعت و معدن کشور تنها به اعطای تسهیلات نمی پردازد بلکه به عنوان یک مشاور باتجربه در کنار صنعتگران حضور دارد و از این طریق در به ثمر رسیدن طرح های صنعتی نقش فعال و پویایی دارد.