23 , خرداد, 1397

ترکیب ذهنی کی‌روش برای مراکش تغییر می‌کند؟

اندیمشک نوین: ایران ممکن است با یک تغییر بزرگ نسبت به ایده های تاکتیکی سرمربی پرتغالی در اولین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به میدان برود.

اندیمشک نوین: ایران ممکن است با یک تغییر بزرگ نسبت به ایده های تاکتیکی سرمربی پرتغالی در اولین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به میدان برود.

به گزارش “ورزش سه”، تقریبا می شد حدس زد کارلوس کی روش برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از چه تفکرات تاکتیکی در ذهن خود بهره می گیرد. نگاهی به بازی های تدارکاتی ماه های گذشته و تیمی که او در سال های گذشته بنا نهاده کاملا نشان می داد مربی پرتغالی روی چیدمان ۳-۳-۴ نظر دارد، ترکیبی که اسکلت اصلی آن نیز از مدت ها قبل در همان بازی های مقدماتی جام جهانی تشکیل شد و تنها شاید در یکی دو پست دچار تغییراتی می شد.

در حالی که فاز تهاجمی تیم ملی کاملا مهره های اصلی خود در روسیه ۲۰۱۸ را می شناخت اما بروز اتفاقاتی در اردوی اخیر تیم ملی در ترکیه و مصدومیت هایی که گریبانگیر برخی مهره ها شد این شائبه را رقم زد که ایران در جنگ سرنوشت ساز اول با مراکش در سن پطرزبورگ با یک تغییر بزرگ و غیرمنتظره روبرو شود، تغییری که می تواند چهره تهاجمی تیم ملی را به نسبت تمام دو سال گذشته با تغییری اساسی روبرو کند.

مهدی طارمی آقای گل دو فصل متوالی لیگ برتر و یکی از بهترین گلزنان ایران در مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا بازیکنی است که به احتمال فراوان این تغییر بزرگ را رقم خواهد زد به خصوص بعد از حرف و حدیث هایی که پیرامون آسیب دیدگی این مهاجم در بازی تدارکاتی با لیتوانی پشت درهای بسته رقم خورد و صحت و سقم این خبر به صورت پنهانی در اردوی ایران باقی ماند.

طارمی که در تمام دو سال گذشته یکی از مهره های کلیدی در ساختار تهاجمی ایران بود هیچ بعید نیست با توجه به شرایطی که در یک هفته گذشته با آن دست به گریبان بود و بیشتر جلسات تمرینی در کنار ملی پوشان را از دست داد جدال با مراکش را از دست بدهد، اتفاقی که می تواند تمام برنامه های ایران و کی روش را دستخوش تغییراتی بزرگ کند چون مهاجم بوشهری الغرافه از نقش کلیدی در این برنامه ها برخوردار بود.

 

در صورتی که کی روش قید مهدی طارمی را بزند این سئوال ذهن علاقمندان به تیم ملی را به خود مشغول می کند که کدام بازیکن جانشین او در ترکیب اصلی خواهد شد؟ در پاسخ به این سئوال دو گزینه مطرح می شود اولین نفر سامان قدوس ستاره دو ملیتی و جدید ایران از باشگاه اوسترسوند است. مهاجمی که هم سرعت بالایی دارد هم از قدرت شوتزنی و گلزنی بهره می برد تا انگیزه هایی که برای درخشش در اولین تورنمنت ملی دنیا دارد به او برای درخشش بیشتر کمک کند.

اما سامان قدوس یک رقیب جدی دیگر هم دارد یعنی وحید امیری که از جام ملت های ۲۰۱۵ استرالیا همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته و این روزها بسیاری به او امید دارند که بتواند در اولین جام جهانی خود نیز همان درخشش جام ملت ها را داشته باشد. ستاره ملی پوش پرسپولیسی ها با توجه به قدرت دوندگی و جنگندگی توام با هوش بالا مسلما یکی از گزینه های جدی کی روش برای جانشینی احتمالی طارمی خواهد بود.

حال در فاصله ۴۸ ساعت تا اولین آزمون مهم و سرنوشت ساز ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید منتظر ماند و دید وضعیت مهدی طارمی به عنوان یکی از وینگرهای اصلی در چیدمان تاکتیکی کی روش به کجا کشیده خواهد شد، ماجرایی که می تواند به مهم ترین تغییر ترکیب ایران نسبت به ایده های سرمربی پرتغالی برای رقم زدن معجزه ای بزرگ در گروه مرگ جام جهانی تبدیل شود.