تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

لقمه حرام مانع پندپذیری می‌شود

  • کد خبر : 5589
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
لقمه حرام مانع پندپذیری می‌شود

اندیمشک نوین: حجت‌الاسلام موسوی پندگیری و پندپذیری را از راه‌های بلند رسیدن انسان‌ها به سعادت برشمرد و گفت: لقمه حرام از فلسفه‌هایی است که توفیق پندپذیری را از انسان سلب می‌کند و مانع پندپذیری می‌شود.

به گزارش اندیمشک نوین، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» شامگاه یکشنبه (۳ اسفند) در آئین جشن ولادت امام محمد تقی (ع) که در مسجد جوادالائمه (ع) اندیمشک برگزار شد، با اشاره به حدیث امام جواد (ع) در خصوص خصلت‌ها و ویژگی‌های انسان‌های مومن اظهار کرد: از این خصلت‌ها می‌توان به واعظه از درون اشاره کرد که به معنای پندگیری و پندپذیری است.

امام جمعه اندیمشک پندگیری و پندپذیری را از راه‌های بلند رسیدن انسان‌ها به سعادت برشمرد و افزود: آدم‌هایی می‌توانند این راه بلند را طی کنند که پندپذیر باشند.

وی اذعان کرد: با توجه به تجربه‌ای که پیران سالخورده دارند، جوانانی که به دنبال سعادت هستند باید علاقه‌مند به پند و نصیحت پیران سالخورده باشند و به نصایح آنها گوش فرا دهند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: کسی که پر سن و سال است و کوله‌باری از تجربه دارد، می‌تواند تجارب و معارف خود را به صورت رایگان در اختیار جوان و نوجوانی که به دنبال پندپذیری باشد، قرار دهد.

وی پندپذیری را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: توفیق پندپذیری و موعظه گرفتن نصیب هر کسی نخواهد شد.

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: لقمه حرام از فلسفه‌هایی است که توفیق پندپذیری را از انسان سلب می‌کند و مانع پندپذیری می‌شود.

وی پس از پایان این آئین، در پایگاه مقاومت بسیج جوادالائمه (ع) حضور پیدا کرد و خواستار وحدت و هماهنگی میان تمامی مجموعه‌های مسجد شد.

 

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=5589
  • ارسال توسط :
  • 10 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای لقمه حرام مانع پندپذیری می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.