تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

روزهای سیاه خوزستان و بی تفاوتی ستاد ملی کرونا

  • کد خبر : 5624
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
روزهای سیاه خوزستان و بی تفاوتی ستاد ملی کرونا

اندیمشک نوین: اظهارات مسئولان خوزستانی در خصوص لزوم اعمال قرنطینه دو هفته ای برای خوزستان و ناامیدی از اعمال این محدودیت ها توسط ستاد ملی کرونا، تنها نشان دهنده بی تفاوتی این ستاد نسبت به وضعیت سیاه خوزستان است.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب؛ پس از گذشت هفته های نسبتاً آرام کرونا در خوزستان، اکنون چند هفته ای است که این ویروس، بی رحمانه به جان خوزستانی ها افتاده و وضعیت این استان را از قرمز هم فراتر برده است.
شیوع گسترده ویروس کرونای انگلیسی در خوزستان موجب شده تا ۱۱ شهر استان به سرعت از آبی به قرمز تغییر رنگ دهند و در موج چهارم این ویروس منحوس، حتی با گذشت سه هفته، همچنان خوزستان تنها استان قرمز کشور باشد.
یکی از مهمترین دلایل تصاعدی شدن آمار کرونا در خوزستان، کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان است به گونه ای که در شادگان به عنوان اولین نقطه شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی، تنها ۱۷ درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردند.
ادامه روند افزایشی ابتلا در خوزستان
اکنون با گذشت بیش از سه هفته از قرمز شدن مجدد وضعیت کرونا در خوزستان، تعداد ابتلا و بستری در این استان با شیب تندی درحالت تصاعدی قرار گرفته است.
به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در روزهای اخیر، موارد بیماری در استان خوزستان نسبت به روزهای گذشته سیر افزایشی داشته اما با تهمیدات اندیشیده‌شده و بسیج اطلاع‌رسانی در هفته‌ای که گذشت، مقداری از روند شتابان بیماری کاسته شده است ولی هنوز روند بیماری، افزایشی است.
دکتر محمد علوی گفت: متاسفانه به علت ورود ویروس کرونای انگلیسی، این بیماری شدت بیشتری پیدا کرده است. این ویروس گروه‌های مختلفی را نیز درگیر می‌کند؛ در شیوع ویروس قبلی، کودکان زیاد درگیر نمی‌شدند اما با بروز ویروس انگلیسی، کودکان و افراد با سنین پایین‌تر نیز مبتلا شده‌اند و برخلاف ویروس قبلی، اکنون همه افراد گرفتار می‌شوند.
مراکز درمانی اهواز توان پاسخگویی به حجم زیاد بیماران را ندارند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار مراجعین کرونایی از ظرفیت تعداد پرستاران حاضر در بیمارستان‌ها بیشتر است و مراکز درمانی نمی‌توانند این حجم بیمار را پاسخگو باشند.
دکتر فرهاد سلطانی اظهارداشت: در چند روز اخیر تعدادی تخت آی سی یو به بیمارستان امام اضافه کردیم اما همچنان تعداد تخت‌ها در مقایسه با مراجعین کمتر است.
وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۰ بیمار از طریق اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های دیگر اهواز جابه جا می‌شوند، گفت: اغلب بیماران ابتدا به بیمارستان رازی مراجعه می‌کنند که با تشخیص پزشکان، برخی از آنها به بیمارستان‌های دیگر منتقل می‌شوند.
ادامه محدودیت‌ها تنها راه کاهش آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها با همین شدت در خوزستان ادامه یابد و مردم نیز همکاری کنند آمار مبتلایان به کرونا در این استان نزولی خواهد شد.
دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: خوشبختانه همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی بهتر شده و از آنها انتظار داریم این همکاری را با جدیت بیشتری ادامه دهند تا شاهد روزهای خوبی در استان باشیم.
وی افزود: تصمیم برای تعطیلی استان در حیطه ستاد ملی کرونا است و ما تنها می توانیم پیشنهاد دهنده باشیم اما با تصمیم ستاد استانی، محدودیت های شدیدی در خوزستان اعمال شده است.
به تصویب تعطیلی خوزستان امیدی نداریم
سیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به درخواست قرنطینه دو هفته ای خوزستان اظهار داشت: دولت اگر بخواهد برای تعطیلی و قرنطینه خوزستان تصمیم‌گیری کند، باید نظر کارشناسان و مدیران استانی را بگیرد و بر اساس آن قضاوت کند.
وی افزود: وقتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، روسای بیمارستان‌های خوزستان و مسئولان بهداشتی، وضعیت خوزستان را توضیح می‌دهند و خواهان قرنطینه و تعطیلی استان می‌شوند، یعنی دیگر این یک مساله سیاسی نیست.
حسینی گفت: بحث لزوم تعطیلی و قرنطینه خوزستان یک موضوع سیاسی نیست؛ دولت اگر به دنبال منطق و عقلانیت و نگاه کارشناسی است باید نظر کارشناسان بهداشتی و درمانی را بپذیرد و بر اساس آن عمل کند. به همین دلیل، نمایندگان استان خوزستان زیاد بر این موضوع تاکید نمی‌کنند تا نگویند که مساله سیاسی است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وضعیت پیش رو نسبت به تصویب تعطیلی و قرنطینه خوزستان در ستاد ملی مقابله با کرونا، چندان امیدی نداریم‌.
تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان را پیش‌بینی نمی‌کنیم
دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این رابطه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه اظهار کرد: ما پیشنهادهایمان برای قرنطینه خوزستان را در هفته‌ای که گذشت به ستاد ملی دادیم و امیدواریم ستاد ملی این پیشنهادها را بررسی کند.
وی افزود: ستاد ملی، محدودیت‌های وضعیت قرمز را در خوزستان تشدید کرد و ما نیز در استان خوزستان همین موضوع را اجرا کردیم.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در خصوص احتمال موافقت ستاد ملی با قرنطینه دو هفته‌ای خوزستان بیان کرد: تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان را پیش‌بینی نمی‌کنیم.
بی تفاوتی ستاد ملی کرونا نسبت به خوزستان
اظهارات مسئولان خوزستانی در خصوص لزوم اعمال قرنطینه دو هفته ای برای خوزستان و ناامیدی از اعمال این محدودیت ها توسط ستاد ملی کرونا، تنها نشان دهنده بی تفاوتی این ستاد نسبت به وضعیت سیاه خوزستان است.
در شرایطی که خوزستان یکی از کانون های اولیه شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی بوده و این روزها حال و روز خوشی ندارد، معلوم نیست چرا ستاد ملی کرونا محدودیت های جدیدی را برای شهرهای استان اعمال نمی کند؟!
اکنون اکثر بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی در خوزستان تکمیل هستند و بیماران در انتظار تخت خالی icu هستند اما صنوف مختلف، ادارات، بانکها و دیگر مراکز دولتی و خصوصی در شهرهای این استان همچنان فعال هستند.
به راستی آمار تلفات کرونا که اکنون در حالت صعودی خود ثابت مانده تا چه میزانی باید افزایش پیدا کند تا ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور تصمیم غیرسیاسی خود برای خوزستان را اعمال کند؟
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=5624
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای روزهای سیاه خوزستان و بی تفاوتی ستاد ملی کرونا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.