6 , اردیبهشت, 1397

ورود غیر قانونی کالا اقتصاد را فلج می کنند/ اگر از ارزش ها دور شویم از اهداف انقلاب دور شده ایم

اندیمشک نوین: امام جمعه اندیمشک در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک با اشاره به هدف مردم از انقلاب اسلامی، گفت:انقلاب اسلامی حافظ ارزش ها است، نباید در انقلاب اسلامی ارزش ها نادیده گرفته شود. حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری گفت: مردم خواهان انقلابی بودند تا ارزش های آنها را حفظ کند و […]

اندیمشک نوین: امام جمعه اندیمشک در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک با اشاره به هدف مردم از انقلاب اسلامی، گفت:انقلاب اسلامی حافظ ارزش ها است، نباید در انقلاب اسلامی ارزش ها نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری گفت: مردم خواهان انقلابی بودند تا ارزش های آنها را حفظ کند و اگر بنا باشد در انقلاب اسلامی ما ارزش ها نادیده گرفته شود و یا ارزش ها کوبیده شود ، توجهی به آنها نشود، قطعا از مسیر انقلاب فاصله گرفته ایم.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که زمانی در مسیر انقلابی هستیم که ارزش ها و باورهای دین را تقویت کنیم، گفت: انچه سبب شد این انقلاب بوجود بیاییدجدای از همه دلایل آنچه باعث شد بی توجهی به باورهای دینی بود، لذا الان هم که ۴۰ سال از انقلاب می گذرد با ید آنها را مهم شمرد و نگذاریم بی توجهی شود.

امام جمعه اندیمشک گفت: در همین ایام دیدیم در یکی از پارک های اندیمشک آزادانه موسیقی پخش شد و اجرای زنده داشتند و همزمان خانم ها هم دعوت می شدند که همراه و جلوی مردان نامحرم برقصند.

وی گفت: گرچه تذکر هایی داده شد اما این نوع رفتارها دور از شان شهرستانی است که یکهزار شهید تقدیم کرده، لذا به نظر من اماکن ضعیف عمل کرده ،در محدوه اجتماع هرگونه کاری که منافی با عفت باشد ، به آزادی های دیگران تجاوز می کند .

وی افزود : نیروی انتظامی باید قوت بیشتری در مکانهای عمومی داشته باشد، مکان مکان عمومی است در منزل خود هر کاری دوست دارید انجام بدهید، اداره میراث وظیفه شما پخش موسقی نیست و اداره ارشاد باید متولی آن باشد در آینده هر گونه موسقی باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

طبق قانون هرگونه مجوز موسقی زنده باید با مجوز اداره ارشاد باشد و در آینده هم حتما باید در شورای فرهنگ عمومی برای این مسائل تصمیم گیری خواهد شد، ما در برخی مسائل خواستیم گویا بی توجهی صورت می گیرد امیدواریم این مسائل دیگر شورت نپذیرد.

وی گفت: یکی از اهدافی که امروز وظیفه ما است حمایت از کالای ملی است مردم ما اقتصاد قوی می خواهند که در سایه تولید قوی است .

امام جمعه اندیمشک با شاره به اینکه امروز بیکاری بویژه نسل تحصیلکرده یکی از معضلات کشور است، گفت: اقتصاد که قوی شود خود به خود امنیت اجتماعی و رفاه عمومی فراهم می شود لذا نیازمند عزم ملی و مدیران و مسئولان شجاع و پر کار هستیم.

با همین حمایت از تولید و کالای داخلی بر طرف خواهد شد معیشت مردم بویژه قشر ضعیف در تنگنا قرار دارد، با ایجاد رونق مطلوب بسیاری از نا هنجاری های اجتماعی بر طرف خواهد شد ، بسیار از مسائل بخاطر بیکاری است.

وی با اشاره به واردات بی رویه کالا گفت: این امر باعث خواهد شد که ارز کشور صرف کالا های غیر ضروری شود.

امام جمعه اندیمشک گفت: سرمایه گذار باید با اطمینان سرمایه گذاری کند اگر تردید نسبت به سرمایه گذاری وجود داشته باشد پولها در بانک ها ذخیره می شود که اقتصاد را فلج می کند.

وی گفت: ورود قانونی و غیر قانونی کالا باید محدود شود، سرمایه گذار با هزار مشکل کالایی را تولید می کند اما مشابه آن واراد می شود البته کالاای با کیفیت تولید شود.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری گفت: ما امروز نیازمند به این هستیم که حمایت از کالای ایررانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود رسیدگی به وضعیت مردم مرز نشین که سالها در آن مناطق زندگی می کنند تا حدودی جلوی قاچاق را بگیرد .

وی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصت عظیمی است و آن را از دست ندهیم، گفتت: اسلام برنامه های برای غفلت زداییی دارد که این اعتکاف فرصت مناسبی برای آن است.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین،