29 , خرداد, 1397
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:

محدودیت کشت در اندیمشک نداریم/ آب کشت تابستانه تامین می شود

اندیمشک نوین: رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: محدودیت کشت محصول کشاورزی در شهرستان برای کشت تابستانه نخواهیم داشت و در آب مورد نیاز کشت تابستانه در اندیمشک تامین می‌شود.

اندیمشک نوین: رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: محدودیت کشت محصول کشاورزی در شهرستان برای کشت تابستانه نخواهیم داشت و در آب مورد نیاز کشت تابستانه در اندیمشک تامین می‌شود.

به گزارش اندیمشک نوین ، سید هدایت‌اله موسوی دوشنبه شب در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهر آزادی در بخش مرکزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۲ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافت و کار براشت محصول گندم در پایان اردیبهشت با استفاده از ۱۰۰دستگاه کمباین پایان یافت.
وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ کیلوگرم بذر گندم یارانه‌ای به هر هکتار از اراضی کشاورزی در اندیمشک افزود: در سال زراعی گذشته چهار هزار تن بذر گندم یارانه‌ای برای حمایت از کشاورزان اندیمشک توزیع شد.
رئیس اداره جهاد اندیمشک گفت: ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در سال گذشته به محصول گندم اختصاص یافت و خبر کاهش ظرفیت تولید در فضای مجازی صحت نداشته و با وجود خشکسالی، تندباد و طوفان، شهرستان اندیمشک در برداشت محصول گندم یکی از قطب‌های مهم برداشت محصول گندم در استان محسوب می‌شود.
وی در ادمه با اشاره به پیگیری و تلاش‌ها در ارتباط با رفع مشکلات و حمایت از کشاورزان گفت: با توجه به خشکسالی و خسارات ناشی از آن بانک عامل بخش کشاورزی برای حمایت از الگوی اقتصاد مقاومتی با کشاورزان در ارتباط با پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری انجام دهند.
موسوی اظهار کرد: مشکلات جامعه کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و تلاش‌های گسترده برای رفع مشکلات کشاورزان، دریافت یارانه به منظور حمل و نقل محصول چغندر برای کمک به کشاورز و تامین آب مورد نیاز برای کشت تابستانه محصولات با همکاری و پیگیری فرماندار و نماینده مردم اندیمشک در حال انجام است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک از احداث هفت کارخانه چغندر در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در زیر کشت محصولات تابستانه خواهند بود و از منظر تامین آب مورد نیاز کشت در اندیمشک بیمی نخواهد بود.
وی از کشت بیش از ۶ هزار هکتار انواع محصول تابستانه با تنوع کشت خبر داد و اظهار کرد: ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در فصل تابستان به کشت محصول ذرت اختصاص داده می‌شود.
موسوی با بیان اینکه آب مورد نیاز اراضی کشاورزی اندیمشک برای کشت تابستانه تامین می‌شود، بیان کرد: محدودیت کشت محصول کشاورزی در شهرستان برای کشت تابستانه نخواهیم داشت و آب مورد نیاز کشت تابستانه در اندیمشک تامین خواهد شد.