تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تشریح اقدامات سپاه در جهت رفع تنش آبی /خوزستان برای ما نه تنها مهم بلکه مقدس است

  • کد خبر : 6158
  • 02 مرداد 1400 - 19:04
تشریح اقدامات سپاه در جهت رفع تنش آبی /خوزستان برای ما نه تنها مهم بلکه مقدس است

اندیمشک نوین: سرلشکر حسین سلامی گفت: خوزستان برای ما نه تنها مهم بلکه مقدس است، این استان کربلای ایران و لاله زار شهدای بزرگ ماست هر وجب از این خاک برای ما مثل کربلا مقدس دوست داشتنی و سرمه چشمان ماست.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران شنبه (دوم مرداد) در جمع اهالی روستای جفیر از توابع شهرستان هویزه اظهار داشت: به دنبال فرمایشاتی که مقام معظم رهبری روز گذشته مبنی بر اینکه مسئولان، حل مشکلات استان خوزستان را جدی بگیرند امروز خدمت هموطنان و برادرانمان در سپاه حضرت ولیعصر عج در خوزستان رسیدیم تا از نزدیک مشکلات تنش آبی در این استان را پیگیری نماییم.

وی با بیان اینکه در این مدت خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و بزرگی توسط قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه حضرت ولیعصرانجام شده است، افزود: طرح غدیر توسط قرارگاه خاتم الانبیا حدود ۵۲۵ کیلومتر لوله با قطر ۲ متر از منطقه شوش به منظور رفع تنش آبی در برخی از روستاها کشیده شده است که مناطقی چون سوسنگرد و حمیدیه و ۷۰ درصداز آب اهواز و هویزه، شادگان، دارخوین، خرمشهر و آبادان را آبرسانی می کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در بحران های آبی این روزها نیز تلاش سپاه ولیعصر قابل توجه است تا کنون ۶۰ درصد تانکر ۳۰ هزار لیتری به صورت سیار در ۸۷ روستا درحال آبرسانی به مردم است و امروز نیز ۴۰دستگاه تانکر سیار دیگر اضافه می شود.

سرلشکر سلامی ادامه داد: از دیگر اقدامات سپاه ولیعصر تعبیه حدود ۱۵۰تانکر ثابت در روستاهای خوزستان است همچنین ۹۱ کیلومتر لوله ۲۵۰ میلی متری در تعدادی از روستاهای منطقه ازجمله غیزانیه، دشت آزادگان، لالی، الهایی، جفیر و مناطق دیگری در حال اجرا است.

وی بیان کرد: ۲ مخزن بزرگ ۴۰هزار متر مکعبی در منطقه ام الدبس در شهر شوش ایجاد شده که آب را ذخیره و سپس به مناطق دیگر که دچار تنش آبی هستند انتقال می دهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب سلامی با اشاره به وضعیت نابه سامان فاضلاب اهواز عنوان کرد: فاضلاب اهواز نیز که از مسائل مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، سال گذشته قراردادش با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد و کارگاهش تجهیز شده است امیدواریم با تحویل به موقع بودجه و تلاش های مضاعف قرارگاه در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ باشیم.

وی سپاه را به مردم وفادار و در حل مشکلاتشان متعهد دانست و اضافه کرد: ما در سختی ها با مردم خوزستان همراه هستیم و مردم را تنها نمی گذاریم همانطور که درسیل سال ۹۸ برادران عزیز ما در تمام مناطق سیل زده با مردم همراه بودند، امروز نیز در کنار مردم هستیم.

سردار سلامی بیان کرد : خوزستان برای ما نه تنها مهم بلکه مقدس است، این استان کربلای ایران و لاله زار شهدای بزرگ ماست هر وجب از این خاک برای ما مثل کربلا مقدس دوست داشتنی و سرمه چشمان ماست.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=6158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.