تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آزادسازی معادن راکد اقدامی شجاعانه بود/ باید نگاهمان به این طرح مثبت باشد

  • کد خبر : 6174
  • 12 مرداد 1400 - 12:34
آزادسازی معادن راکد اقدامی شجاعانه بود/ باید نگاهمان به این طرح مثبت باشد

اندیمشک نوین: رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آزادسازی معادن راکد اقدامی شجاعانه در روزهای پایانی دولت بوده است که باید با نگاهی مثبت به آن نگریست.

به گزارش اندیمشک نوین، فریدون حسنوند با بیان این مطلب افزود: معادن حبس شده جزو انفال کشور به شمار می رود و باید در اختیار دولت و حاکمیت برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش و رونق تولید قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: اشتغالزایی، عدم وابستگی در حوزه مواد معدنی، ارز آوری و تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی دستاوردها و پیامدهای ناشی از اجرای این طرح بزرگ خواهد بود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهای غنی در حوزه معدن است، اما نتوانسته در حد انتظارات و متناسب با ظرفیت ها جایگاه خود را در دنیا تثبیت نماید که یکی از مهمترین دلایل آن همین معادن راکد و محبوس بوده است.

حسنوند ادامه داد: افرادی از سال‌ها قبل با عناوین مختلف مجوزهای معادن را گرفته اند، اما عملاً در بخش استخراج و تأمین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی قدمی برنداشتند و رکود معادن و پتانسیل های خدادادی و طبیعی کشور را موجب شدند که این موضوع باعث شد کارخانه هایی که نیاز اولیه شان این مواد معدنی بوده است، عمدتا یا تعطیل شوند یا به واردات روی آورند و وابستگی ما را چند برابر کردند که اجرای طرح آزاد سازی معادن در جهت قطع این وابستگی هاست و می بایست دیدگاه ها را نسبت به اجرای این طرح مثبت کنیم.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=6174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.