12 , اردیبهشت, 1397

تغییر کاربری زمین های کشاورزی در خوزستان ممنوع است

اندیمشک نوین: مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان گفت:تغییر کاربری زمین های کشاورزی و نیز هر گونه ساخت و ساز بدون ضوابط در این اراضی در استان خوزستان ممنوع است.   به گزارش اندیمشک نوین، عبداله حسینی سه شنبه در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی اندیمشک در فرمانداری این شهرستان افزود:نباید خارج […]

اندیمشک نوین: مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان گفت:تغییر کاربری زمین های کشاورزی و نیز هر گونه ساخت و ساز بدون ضوابط در این اراضی در استان خوزستان ممنوع است.

 

به گزارش اندیمشک نوین، عبداله حسینی سه شنبه در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی اندیمشک در فرمانداری این شهرستان افزود:نباید خارج از ضوابط به ساخت و ساز و ویلاسازی در مناطق کشاورزی مجوز داده شود.
وی اظهار کرد:ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاوری موجب از دست دادن اشتغال پایدار و ضربه به بخش اقتصاد و تولید در روستاها می شود.
وی گفت:ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی روستاها در این بخش باید مورد اهتمام ویژه باشد ضمن اینکه تحول اقتصادی در سطح روستاها به این بخش کمک می کند.
حسینی با تاکید بر لزوم ایجاد بستر برای توسعه مشاغل در روستاها گفت:برای معرفی ۲ روستای بدون بیکار بخش مرکزی اندیمشک تا پایان نیمه سال باید اقدام شود و این موضوع به عنوان یک الگو در سطح استان خوزستان معرفی خواهد شد.
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به وظایف تعاونی های دهیاران گفت:طبق اساسنامه ۲۱ وظیفه برای تعاونی های دهیاری ها مشخص شده که باید در زمینه تحقق این وظایف تلاش بیشتر داشته باشند.
وی اظهار کرد:خوزستان و روستاهای سطح این استان از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال و اقتصاد بهره مند هستند که باید جدی گرفته شود.
وی گفت:یکهزار و ۹۲۵ دهیار و ۶ هزار و ۲۵۱ نفر شورا در سطح روستاهای استان خوزستان فعالیت دارند که یک ظرفیت خوب مردمی برای رفع مشکلات روستاها به شمار می روند.
حسینی افزود:برای رفع دغدغه روستاهای اندیمشک در زمینه تامین ماشین آلات اقدام می شود.
فرماندار شهرستان اندیمشک نیز در این نشست گفت: شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان با همدلی برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.
پیمان جهانگیری افزود:در بخش مرکزی و الوار گرمسیری اندیمشک شاهد تحول خوبی در بخش های مختلف هستیم.
وی بیان کرد:اشتغال روستایی و اجرای طرح های مرتبط با این موضوع در سطح روستاهای بخش مرکزی و الوار گرمسیری اندیمشک هدفگذاری شده است .
وی گفت:صنابع دستی روستاهای شهرستان اندیمشک قابلیت رقابت با صنایع موفق کشور را دارند ضمن اینکه روستاهای اندیمشک از ظرفیت خوب گردشگری برخوردارند.
جهانگیری افزود: برای حمایت از صنایع دستی و تقویت بخش گردشگری در روستاها ی شهرستان تلاش می شود.
فرماندار اندیمشک بیان کرد: از کلیه فرصت های اشتغالزا در اندیمشک حمایت می شود ضمن اینکه موضوع مشاغل خانگی در شهرستان مورد اهتمام است.
فرماندار اندیمشک همچنین خواستار توجه بیشتر به تامین نیاز روستاها در بخش تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز دهیاری ها شد.
امیر دالوند بخشدار مرکزی اندیمشک هم گفت:دهها طرح و پروژه با پیگیری نماینده و فرماندار اندیمشک در سطح روستاهای این بخش اجرا شده است .
وی گفت:تا پایان امسال نیز برنامه های خوبی در راستای زیرساخت در سطح روستاهای بخش مرکزی اجرا می شود ضمن اینکه نیازمند نگاه ویژه برای تامین برخی ماشین آلات هستیم.
در این جلسه که ۹ دهیاری و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی اندیمشک حضور داشتند در خصوص نیازهای روستایی این بخش تصمیم گیری شد.
اندیمشک دارای ۲ بخش مرکزی و الوار گرمسیری است.