تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

بردباری و صبوری از ویژگی‌های اخلاقی شهید علیپور بودند

  • کد خبر : 6219
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
بردباری و صبوری از ویژگی‌های اخلاقی شهید علیپور بودند

اندیمشک نوین: علیپور بردباری و صبوری را از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی سردار شهید مدافع حرم جانمحمد علیپور برشمرد و گفت: این شهید والامقام در برابر مصائب و مشکلات مقاومت می‌کرد و احترام وافری برای پدر و مادر، بزرگان و خانواده قائل بود.

به گزارش اندیمشک نوین، علی علیپور  ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد سردار شهید مدافع حرم «جانمحمد علیپور» اظهار کرد: این شهید گرانقدر در یکم دی‌ماه سال ۱۳۴۴ در شهرستان اندیمشک چشم به جهان گشود و در ۱۳ مردادماه سال ۱۳۹۶ در تدمر سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برادر شهید مدافع حرم با بیان اینکه شهید علیپور پاسدار بود و سه فرزند نیز دارد افزود: وی با شروع انقلاب اسلامی مطیع امام خمینی (ره) بود و علاقه زیادی به ایشان داشت و در گروه فدائیان اسلام وفاداران شهید نواب صفوی در اوایل انقلاب فعالیت می‌کرد.

وی اذعان کرد: شهید علیپور در دوران جنگ تحمیلی به صورت مردمی به جبهه‌ها رفت و در بسیج هم حضور داشت و در بسیاری از عملیات‌ها حاضر بود.

علیپور تصریح کرد: اعتقاد شهید علیپور بر این بود که برای اسلام و مملکت در همه جبهه‌ها باید جنگید و مجاهدت کرد و به همین دلیل دست از مجاهدت و جنیگیدن بر نداشت و پس از بازنشستگی هم با اینکه علاقه زیادی به فرزندان خود داشت اما به جبهه دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) به ویژه حرم حضرت زینب (س) رفت و تا پای جان هم از این حرم دفاع کرد و به شهادت رسید.

وی بردباری و صبوری را از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی شهید علیپور برشمرد و عنوان کرد: این شهید والامقام در برابر مصائب و مشکلات مقاومت می‌کرد و احترام وافری را برای پدر و مادر، بزرگان و خانواده قائل بود و علاقه و اعتقاد زیادی هم به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) داشت.

برادر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه سردار شهید علیپور بسیار پایبند به اصول اخلاقی و مقید به احکام اسلامی بود یاد آور شد: این شهید عالی‌مقام باور داشت که زندگی چیزی به جز جهاد در راه خداوند سبحان نیست.

 

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6219
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بردباری و صبوری از ویژگی‌های اخلاقی شهید علیپور بودند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.