تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

خوزستان دارای عقب‌ماندگی‌های زیادی است/کوتاهی های دولت روحانی، قابل چشم پوشی نیست

  • کد خبر : 6244
  • 20 مرداد 1400 - 23:38
خوزستان دارای عقب‌ماندگی‌های زیادی است/کوتاهی های دولت روحانی، قابل چشم پوشی نیست

اندیمشک نوین: عبداله ایزدپناه گفت: کوتاهی های آقای روحانی باید بررسی شود و هر جا که تقصیر و کم کاری رخ داده با جدیت رسیدگی شود.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب، عبداله ایزدپناه رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان درخصوص ترک فعل رئیس دولت و تدبیر و امید نسبت به خوزستان، اظهار داشت: هرچند وضعیت کنونی خوزستان مربوط به یک دولت نمی‌شود اما در این دولت شرایط خوزستان بسیار وخیم تر شد و مردم سوال دارند؛ آیا ترک فعل‌های آقای روحانی نسبت به خوزستان از طرف مجمع نمایندگان استان بررسی و پیگیری می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه قضیه‌ی ترک فعل‌های دولت در همه جای کشور وعلی الخصوص در خوزستان نمود داشته است، افزود: اگر ترک فعل‌های دولت به این میزان نبود قطعاً احوادثی که در چند سال اخیر خوزستان را به چالش کشیده است؛ رخ نمی‌داد.

ایزدپناه گفت: مردم خوزستان در زمان دولت یازدهم و دوازدهم برای حق مسلم و طبیعی خود که خدا نصیب هر انسان با جامعه ای کرده است به میدان آمدند و عده‌ای نیز به دنبال آشوب بودند و با مصادره مردم، شروع به تخریب و خرابکاری کردند همانند اتفاقات اخیری که به دنبال تنش آبی رخ داد درحالیکه علت آن را می‌توان کوتاهی‌ و ترک فعل‌های دولت در زمینه رسیدگی به امورات و حق‌آبه مردم خوزستان، دانست.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: به مردم اجازه دادند که از سرشاخه‌های کارون بی حد و حساب آب برداشت کنند و از طرفی رهاسازی آب از سدهای کرخه را با تاخیر و پس از مطالبه گری مردم انجام دادند برغم اینکه دولت می‌توانست با تخلیه کارشناسی آب ذخیره در پشت سدها هم از وقوع سیل ۱۳۹۸ خوزستان و هم از تنش آبی در روستاهای استان جلوگیری کند.

وی بیان کرد: در بحران اخیر تنش آبی استان، آسیب‌های جانی و مالی قابل توجهی به خوزستان وارد شد و این نگرانی‌ها، خوراک تبلیغاتی دشمنان برون‌مرزی و درون مرزی نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران را تامین کرد.

ایزدپناه اضافه کرد: البته خوشبختانه با همراهی مردم و تلاش‌ حاکمیت، این فضای متشنج با آزادسازی آب و پرداخت خسارت‌ آرام شد، در حالیکه اگر این اقدامات به موقع انجام می‌گرفت این حوادث رخ نمی‌داد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: ترک فعل در این دولت به غیر از بحث آب، در سایر موضوعاتی مانند بیکاری، نقت و گاز‌ مشاهده می‌شود با اینکه ظرفیت اشتغال در خوزستان با وجود نفت، گاز، معادن و کشاورزی کاملاً مهیا است اما می بینیم هزاران جوان بیکار در استان از جنوب، شرق، غرب و شمال شرق به دنبال یک شغل با پایین‌ترین حقوق و مزایا هستند و همچنین به علت نبود شغل نمی‌توانند ازدواج و امرار معاش کنند در نتیجه ۸ سال زندگی آن ها دچار مشکل شد، این نتایج کوتاهی‌های صورت گرفته در ادوار گذشته است که قابل چشم‌پوشی نیست.

وی به وضعیت راه‌های جاده ای خوزستان اشاره کرد و گفت: با بررسی وضعیت راه‌های جاده ای در سطح کشور مشاهده می‌کنید که بدترین راه‌های ارتباطی در خوزستان وجود دارد. مهمترین راه‌های اصلی استان در وضعیت بحرانی قرار دارند و راه‌های فرعی و روستایی نیز دیگر قابل توصیف نیستند و سالانه تلفات سنگین مالی و جانی را به همراه دارد.

نماینده مردم ایذه عنوان کرد: اصلاً قابل درک نیست که این استان با وجود سرمایه‌های عظیم، چنین راه‌هایی داشته باشد، این مصائب به دلیل کوتاهی‌های دولت‌ شکل گرفته است.

ایزدپناه ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی در خوزستان انجام شده که باید و شکرگزار باشیم اما در مقایسه با سایر استان‌ها، خوزستان بسیار عقب مانده است و در ردیف‌های پایینی قرار دارد که برازنده این نظام مقدس نیست.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: بیش از ۷۵ درصد منابع درآمدی کشور متعلق به خوزستان است. لذا قطعاً تمام حواس نمایندگان مردم و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی باید به سمت خوزستان باشد.

ایزدپناه گفت: در این ایام مسئولین نظام، متوجه شدند که خوزستان دارای عقب‌ماندگی‌های زیادی است و کوتاهی‌های بسیاری شده است. من خوش‌بین به جبران گذشته هستم؛ انجام کمک‌های اخیر و سرازیر شدن اعتبارات شروع یک کار خوب است و من به عنوان نماینده مردم خوزستان خوش‌بین هستم که ان‌شاءالله اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: قطعا نمایندگان هم کم و کاستی‌های صورت گرفته را پیگیری و دنبال می‌کنند. بنده در بسایری از حوزه ها تقاضای تحقیق و تفحص مطرح شده، پیگیری‌هایی می‌کنم که قطعاً در این تحقیق و تفحص‌ها کم کاری‌ها و کاستی‌ها مشخص می‌شود.

وی در خصوص تشکیل جلسه‌ مجمع نمایندگان استان با آیت الله رئیسی مبنی بر بحث استاندار خوزستان، گفت: یک جلسه‌ با حضور آیت الله رئیسی با دعوت وی صورت گرفت که تعدادی از خوزستانی‌های مقیم تهران، از حوزه آب وزیر نیرو و بنده نیز به عنوان رئیس مجمع استان دعوت شده بودم.

ایزدپناه ادامه داد: در آن جلسه که اواخر مشکلات و بحران‌های آب بود، آیت الله رئیسی گزارشی از وضعیت استان خواستند که تمام اعضا و همچنین بنده گزارش مفصلی از شرایط استان مطرح کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: رییس جمهور در همان جلسه مطرح کرد که قطعاً برای خوزستان به طور ویژه برنامه دارد و یک نفر را به عنوان استانداری ویژه معرفی می‌کند و یک استانداری می‌گذارد به عنوان استاندار ویژه که استاندار خوزستان بتواند هر وقت لازم باشد در جلسات هیئت دولت به عنوان یک عضو شرکت و مستقیماً مشکلات خوزستان را در هیئت دولت مطرح کند و مصوب شود.

وی ادامه داد: تعیین استاندار ویژه یک حرکت بسیار خوب و مثبتی است که بدون واسطه در جلسات هیئت دولت حضور داشته باشد و مشکلات را همانجا مطرح و تصحیح کند؛ اما در رابطه با اینکه استاندار خوزستان چه کسی باشد تاکنون نشستی برگزار نشده است.

ایزدپناه افزود: رئیس جمهور در حال حاضر درگیر چینش وزرا به عنوان قدم اول تشکیل دولت است. انتخاب استاندار و سایر ارکان در مرحله بعدی است. نام بردن از افراد جهت گزینش در مقام استاندار ویژه خوزستان در فضای مجازی، صحیح نیست و صحت ندارد.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=6244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.