تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

امروز،ماحصل اولین سفر ریاست جمهوری به خوزستان تصویب می شود

  • کد خبر : 6402
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
امروز،ماحصل اولین سفر ریاست جمهوری به خوزستان تصویب می شود

اندیمشک نوین: نماینده ولی فقیه گفت: با پیگیری هایی که به عمل آمد، امروز تصویب بالغ بر ۱۰۰ مصوبه تعیین و از سوی دولت تخصیص اعتبار می شود تا ماحصل حضور آیت الله رئیسی را ‌کاملا لمس کنیم و وعده ای که معظم له دادند، اجرایی شود.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب، دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار تاکنون با سفر به هشت استان از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته و با رصد امور، بی‌وقفه تلاش دارد تا اعتماد و امید مردم به دولتمردان را تقویت کرده و بر اساس اولویت‌ها در راستای جهش تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی، شفاف و تاثیرگذار عمل کند.

آنچه در میان برنامه ها و رویه سفرها مشهود است اینکه قبل از سفر کارهای کارشناسی توسط متخصصان و صاحبنظران انجام، چالش ها و مسائل هر منطقه دسته بندی شده و بر اساس ظرفیت های هر استان و امکانات دولت برای تخصیص بودجه، تصمیم گیری می شود و در نهایت با حضور میدانی و گفت و گوی رو در رو با مردم، دستورات ویژه صادر می شود.

خوزستان اولین مقصد سفر دولت سیزدهم ۲روز پس از اخذ رای اعتماد در پنجم شهریورماه بود، آیت‌الله ابرهیم رئیسی در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد اهواز شدگفته شده رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکار‌های فوری این مسایل این سفر که یک روزه را ،انجام داده است.

، رئیس جمهوری در این سفر ازپروژه فاضلاب شهری اهواز وبیمارستان و بخش بیماران کرونایی رازی اهواز بازدید کرد و در ادامهپروژهآبرسانی به منطقه محروم جفیر در استان خوزستان بهره برداری شد.

بازدید از بیمارستان ویژه کرونای رازی اهواز، پیگیری تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات پرستاران و کادر درمان خوزستان،سفر به منطقه محروم مرزی جفیر در شهرستان هویزه در غرب خوزستان و افتتاح طرح آبرسانی به ۲روستای جفیر یک و ۲ ودیدار و گفت و گو با برخی از اهالی این منطقه مرزی، بازدیداز وضعیت تالاب هورالعظیم و رودخانه‌های کرخه نور و نیسان،بازدید از یک کارگاه جمع آوری فاضلاب در اهواز، بازدید از منطقه رُفیّع در شهرستان هویزه،تالاب هورالعظیم، تاسیسات نفتی مستقر در تالاب، و وضعیت آب رودخانه‌های کرخه نور و رودخانه نیسان با یک فروند بالگرد و جویا شدن از مشکلات و کمبودهایمنطقه جفیر از توابع شهرستان هویزه،شرکت درنشست با سران عشایر استان خوزستان از جمله برنامه های آیت الله رئیسی در سفر به خوزستان بود.

رییس جمهوری در این سفر دستورات لازم برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز از جملهافزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین زمان یک ماهه به وزارت نیرو برای تحقیق در زمینه حل مشکل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در خوزستان به صورت تفکیکی و اجرای طرح موقت برای برون رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه به ویژه در نقاط بحران زا ، و نیز کوتاه کردن زمان به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قرار دادن روز شمار برای پیش بینی به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز را صادر کرد و به مردم استان خوزستان قول داد کهتمام توان خود را برای رفع کمبودها و مشکلات مردم خوزستان به کار خواهد گرفت.

همچنین قرار شدبه منظور استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق رشد اقتصادی شورای راهبردی در استان خوزستان تشکیل شود تا از این طریق دولت با عملکرد بهتری به مشکلات این استان رسیدگی کند.

آیت‌الله رییسی همچنین نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی های بخش مراقبت های ویژه دستوراتی هم به وزیر بهداشت صادر کرد و به وزیر کشور دستور داد برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت مراکز درمانی نیروهای مسلح به منظوربستری بیماران کروناییپیگیری های لازم را به عمل آورد.

رسیدگی به چالش‌های مناطق محروم چون بیکاری، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان، آب و خاک، فاضلاب، مهار و هدایت آب‌های سطحی و ریزگردها از جمله وعده‌های آیت الله سید ابراهیم رییسیدر استان خوزستان در سفر به این استان بودکهدر این رابطه هیات دولت در اولین گام برای پیگیری مسائل مردم این منطقه اقدام به تعیین استاندار ویژه کرد تا وی علاوه بر اختیار حضور در جلسات دولتی و ارتباط مستقیم با کابینه دولت، از امکانات ویژه ای برای اهداف توسعه و پیشرفت خوزستان استفاده کند.

متاسفانه نتایج سفر رئیس جمهور به خوزستان به دلیل نبود مصوبات تا کنون نتیجه ای نداشته است، سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در اهواز در این خصوص گفت : به منظور پیگیری مصوبات این سفر به دفتر رئیس جمهور مراجعه و با معاون اجرایی آقای رئیسی در این خصوص صحبت شد و به وی گفته شد چنانچه مصوبات سفر رئیس جمهور در استان به سرانجام نرسد قطعاً بازتاب خوبی در میان مردم نخواهد داشت.

وی به نقل از معاون اجرایی رئیس جمهور، افزود: رئیس جمهور به رئیس دفتر خود دستور داده که به خوزستان سفر کند و از نزدیک پیگیر مصوبات سفر باشد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در گفتگو با خبرنگار رهیاب پیرامون مصوبات اولین سفر ریاست جمهور به خوزستان اظهار داشت : آیت الله رئیسی در اولین سفر خود به استان خوزستان مصوبات قابل توجهی نداشت و همچنین اختصاص اعتبار بودجه اتفاق نیفتاد.

وی افزود: با پیگیری هایی که به عمل آمد، امروز تصویب بالغ بر ۱۰۰ مصوبه تعیین و از سوی دولت تخصیص اعتبار می شود تا ماحصل حضور آیت الله رئیسی را ‌کاملا لمس کنیم و وعده ای که معظم له دادند حتما اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6402
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امروز،ماحصل اولین سفر ریاست جمهوری به خوزستان تصویب می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.