2 , تیر, 1397
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان

اندیمشک نوین: سی امین جشنواره تاتر استان خوزستان برای نخستین بار و با توجه به گرمای هوای استانهای جنوبی کشور در ماه آبان برگزار میشود که این امر به درخواست انجمن های هنرهای نمایشی استانهای جنوبی کشور و موافقت مرکز هنرهای نمایشی صورت گرفته است .

اندیمشک نوین: سی امین جشنواره تاتر استان خوزستان برای نخستین بار و با توجه به گرمای هوای استانهای جنوبی کشور در ماه آبان برگزار میشود که این امر به درخواست انجمن های هنرهای نمایشی استانهای جنوبی کشور و موافقت مرکز هنرهای نمایشی صورت گرفته است .

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، محمد یاقوت پور دبیر جشنواره با ذکر این مطلب گفت که جشنواره سی ام تاتر خوزستان از ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه و با همراهی هنرمندان و مسولین شهرستان ماهشهر در این شهرستان برگزار خواهد شد که این امر نیز با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته توسط شورای راهبردی تاتر استان در راستای تجهیز و تعمیر سالن های نمایشی شهرستان ماهشهر میتواند کمک به سزایی نیز به پیشبرد بیش از پیش تاتر پرافتخار ماهشهر بکند.
یاقوت پور افزود : جشنواره امسال دارای ویژگی های انحصاری خاصی است که در فراخوان این جشنواره و در سه سرفصل به آن پرداخت شده است. در سرفصل بخش صحنه ای گروههای متقاضی که اجرای عمومی نمایشهای خویش را انجام داده اند میتوانند با ارسال فیلم آثار و پس از تایید در مرحله بازبینی اول و سپس بازبینی حضوری به جشنواره سی ام راه بیابند .اما نکته متفاوت این دوره از جشنواره که ابتکاری نو در بحث آموزش نیز تلقی خواهد شد تعیین ده نفر استاد مشاور از میان اساتید دانش آموخته و پیشکسوتان تاتر استان و امکان حق انتخاب توسط کارگردانان راه یافته به بخش نهایی است که حق الزحمه و اعزام این اساتید به شهرستانها به هزینه دبیرخانه جشنواره است که دوستان کارگردان تاقبل از برگزاری جشنواره بتوانند از مشاوره این اساتید در جهت بهبود کیفی کارهایشان بهره ببرند.
یاقوت پور افزود که در این بخش علاوه بر کمک هزینه ورودی نمایشهای راه یافته به جشنواره نیز در اولویت تبادل اجرایی جهت اعزام به شهرستانها نیز قرار خواهند گرفت .

دبیر جشنواره سی ام گفت : در بخش دوم فراخوان که تحت عنوان پژوهش ، نقد ، مقالات و مسابقه نمایشنامه نویسی نامگذاری شده است علاوه بر مسابقه نقدنویسی تخصصی و همچنین دو مسابقه مقاله تحت عناوین ” چگونگی محتواسازی در نمایشنامه نویسی ” و همچنین مسابقه مقاله ای تحت عنوان ” مستند نگاری یک نمایش از انتخاب متن تا اجرا ” که شرح تفصیلی آن در متن فراخوان آمده است اولین مسابقه نمایشنامه نویسی برای نویسندگان بومی استان جهت ارسال آثار صرفا اورجینال و اجرا نشده خود نیز برگزار خواهد شد که از آثار برتر ضمن تقدیر و هدیه نقدی جهت تولید نیز حمایت مالی صورت خواهد گرفت.
محمد یاقوت پور گفت که در بخش سوم فراخوان نیز علاوه بر فراخوان طراحی پوستر جشنواره سی ام که این نیز کمک به سزایی در طراحی ویژه پوستر جشنواره امسال با توجه به ظرفیتهای بومی و فرهنگی استان خواهد کرد مسابقه نمایشگاه عکس و پوستر تاتر استان نیز در روزهای جشنواره برگزار خواهد شد .
یاقوت پور افزود که در راستای شعار سال تاتر خوزستان مبنی بر ” گسترش گستره مخاطبین و تماشاگران حرفه ای تاتر در استان ” به نمایشی که در یکساله گذشته در استان به اجرا رسیده باشد و بیشترین اقبال را در فروش گیشه نیز داشته است مورد حمایت و تقدیر ویژه قرار خواهد گرفت.
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و دبیر جشنواره سی ام در پایان ضمن سپاس از همراهی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت هنری ایشان و همچنین اعضا هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان و شورای راهبردی تاتر استان نوید برپایی جشنواره ای فاخر و متفاوتی با همراهی هنرمندان و مسولین عزیز شهرستان ماهشهر را داد.
یاقوت پور افزود که فراخوان جشنواره علاوه بر ارسال به تمامی شهرستانهای استان برای تمام گروههای نمایشی استان نیز به همت دبیرخانه جشنواره بصورت اختصاصی نیز ارسال شده است .