3 , تیر, 1397
وضعیت اسفناک این روزهای اروند؛

روزگاری عروس شهرهای ایران؛ امروز محتاج یک جرعه آب!!

اندیمشک نوین: در روزهای اخیر شاهد صحنه های تاسف بار در شهرهای آبادان و خرمشهر بودیم به صورتی که مردم مظلوم این شهرها، در گرمای بالای ۵۰ درجه، مجبور هستند تا در صف خرید آب شرب بایستند.

اندیمشک نوین: در روزهای اخیر شاهد صحنه های تاسف بار در شهرهای آبادان و خرمشهر بودیم به صورتی که مردم مظلوم این شهرها، در گرمای بالای ۵۰ درجه، مجبور هستند تا در صف خرید آب شرب بایستند.

 

 

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب ؛ یکی از ابتدایی ترین نیازهای زندگی شهری آن هم در قرن بیست و یکم، وجود آب سالم برای شرب شهروندان است.
امری که سالهاست در برخی شهرهای استان استراتژیک خوزستان با جمعیت بالغ بر ۵ میلیون نفر و وجود رودهای پر آب، دست یافتن به آن به یک رویا برای مردم تبدیل شده است.
شهرهای بزرگی نظیر اهواز به عنوان مرکز استان، آبادان، خرمشهر، شادگان و دیگر شهرها، هنوز هم در تامین ابتدایی ترین نیازهای زندگی شهری برای شهروندان خود، عاجز هستند و فقط روی کاغذ درحال توسعه متوازن می باشند.
در روزهای اخیر شاهد صحنه های تاسف بار در شهرهای آبادان و خرمشهر بودیم به صورتی که مردم مظلوم این شهرها، در گرمای بالای ۵۰ درجه، مجبور هستند تا در صف خرید آب شرب بایستند.

شوری آب در این شهرها به اندازه ای افزایش پیدا کرده که مردم حتی برای شسشتو هم از آب لوله کشی نمی توانند استفاده کنند.
غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید: از ۱۵ ماه پیش مسئله شوری آب را به وزارت نیرو و معاون اول رئیس جمهور هشدار دادم، اما متاسفانه هیچ عکس‌العمل مناسبی قبل از به وجود آمدن وضعیت کنونی مشاهده نکردیم.
وی می افزاید: آب آبادان در وضعیت ۵۰ درجه گرمای این شهر شور شده و حتی بر وضعیت بهداشتی شهروندان اثر گذاشته است، این مشکل از طرف هر کسی باشد، به اعتقاد ما خائنانه است و این وضعیت خیانت به مردم آبادان است.
این حجم از بی عدالتی و ولنگاری در شهرهایی که خیلی ها علی الظاهر خود را مدیون خون های ریخته شده شهدا در آن می دانند، باعث شد تا شهروندان از عدم پاسخگویی و بی مسئولیتی، پشت میز نشینان استان شاکی شوند و چند روزی دست به تجمع های اعتراضی مقابل ادارات آبادان و خرمشهر بزنند.
این تجمعات که به سرعت، پوشش خبری رسانه های داخل و خارج را به دنبال داشت، باعث شد تا مسئولان استان پس از ماه ها تذکر مسئولان شهری، روزه سکوت خود را شکسته و در این خصوص واکنش نشان دهند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پس از گذشت چند روز از این وضعیت اسفناک که منجر به فلج شدن زندگی روزمره مردم آبادان و خرمشهر شد، گفت: تمام تلاش و برنامه‌ریزی ما برای افتتاح خط دوم پروژه آبرسانی غدیر تا ۱۵ تیرماه  به شهرهای آبادان و خرمشهر است تا شرایط به حالت عادی برسد.
بنا بر این گزارش؛ در روزگاری نه چندان دور، شهرهای آبادان و خرمشهر به عروس شهرهای ایران معروف بودند و هموطنان برای تفریح به این شهرها می آمدند، اما اکنون شهرهای آبادان و خرمشهر که از عروس ایران، به اروند فقط تغییر نام یافته اند، مردمانش در حسرت یک جرعه آب اند و زندگی برای آنها به یک کابوس تبدیل شده است.